ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ХОДІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ”
PDF

Ключові слова

історія стародавнього світу
фахові компетентності
краєзнавчо-туристична робота
історія

Як цитувати

Bakumenko , O. . (2023). ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ХОДІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ”. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-58-65

Анотація

У статті розглядається застосування методів інтерактивного навчання в ході викладання однієї
з нормативних дисциплін для здобувачів освіти за спеціальністю 032 – Історія та археологія. Курс
«Історія стародавнього світу» є одним із найважливіших у процесі набуття фахових компетентностей
майбутніми істориками. Його вивчення передбачає формування цілісного уявлення про розвиток
світового історичного процесу з найдавніших часів до наших днів. Висока насиченість курсу
історичними фактами і подіями вимагає як від здобувачів освіти, так і від викладача докласти чимало
зусиль для плідної організації навчального процесу з метою отримання відповідних програмних
результатів навчання.
Сучасна система освіти створила стандарти навчання, що передбачають підготовку
висококваліфікованих фахівців, які володіють всією сукупністю систематизованих теоретичних
знання і практичних умінь, володіють сучасними технологіями тощо. Сучасний фахівець повинен
володіти такими особистісними якостями, як мобільність, креативність, критичність мислення,
комунікативність, здатність приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність.
Сформувати подібні якості можливо лише за умови створення в процесі навчання умов, які
сприятимуть творчому пошуку студента, дадуть йому можливість навчитись працювати в команді,
моделювати різні ситуації в навчанні та фаховій діяльності. Саме вирішенню подібних завдань і
сприяють, в першу чергу, інтерактивні методи навчання, які досить давно і плідно використовуються
в системі вищої освіти України. У запропонованій статті ми даємо аналіз прикладного використання
інтерактивних методів навчання в рамках викладання конкретно взятої навчальної дисципліни, яка
має важливе значення в контексті формування професійних компетентностей фахівця-історика.
У статі розглянуто декілька основних методів інтерактивного навчання, що найчастіше
використовуються викладачами нашої кафедри при викладанні предметів нормативного циклу. Огляд
методів супроводжується описом конкретних навчальних ситуацій та висновками про вплив того чи
іншого методу на формування програмних результатів навчання.
Автор робить висновок, що інтерактивні методи навчання при їх доцільному застосуванні в
поєднанні з класичними лекціями вимагають від усіх учасників навчального процесу розвитку
навичок комунікації, аргументування та дискусії, толерантності до чужої думки. Ефективність
використання різних форм інтеракції в навчанні залежить і від того, наскільки студенти розуміють їх
взаємозв’язок зі своєю майбутньою професією. Зауважимо, що для випускників нашої ОПП цей
фактор безумовно є дуже важливим, адже вони мають не лише засвоїти історичний матеріал, але й
уміти застосовувати його в краєзнавчо-туристичній діяльності, уміти донести цікавий матеріал до
своїх слухачів, зорієнтуватися в будь-якій пізнавальній ситуації, що може виникнути під час їх
професійної діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-58-65
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти