РОЛЬ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ В ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА ТРАНСПОРТНОГО ПРОФІЛЮ
pdf

Ключові слова

виробнича практика
інженер-педагог транспортного профілю
професійна підготовка
вищий інженерно-педагогічний заклад освіти
майбутній фахівець

Як цитувати

Ivanova, A. (2019). РОЛЬ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ В ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА ТРАНСПОРТНОГО ПРОФІЛЮ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (59), 11–17. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-59-11-17

Анотація

Автором у статті розглянуто суть і особливості виробничої практики як самостійної форми виробничого навчання, в процесі якої студенти за умов діючого виробництва виконують реальні виробничі завдання, визначені навчальною програмою. Окреслено об’єктивні і суб’єктивні причини, зумовлені проблемами, що виникли за останні десятиліття в системі виробництва країни. Схарактеризовано перспективи для організації виробничої практики фахівця у зв’язку з положеннями державної політики в галузі професійної підготовки. На підставі аналізу визначених науковцями провідних положень виробничої практики окреслено основні функції підготовки майбутнього фахівця, що забезпечуються виключно під час виробничої практики: соціалізація молодої людини в реальній сфері життя; формування ставлення до майбутньої професійної справи на підставі реальних умов, схильностей, інтересів і прагнень, особистісних якостей; розширення змісту освітньо-професійної підготовки майбутнього фахівця; формування самостійності і прагнення до постійного самовдосконалення. Зроблено висновок про необхідність акцентування уваги на цілеспрямованому характері  використання виробничої практики в забезпечені сформованості професійної компетентності інженера-педагога, враховуючи навчальний і виховний потенціал виробничої практики під час професійної підготовки. Визначено мету виробничої практики майбутнього інженера-педагога транспортного профілю на підставі урахування його професійних функцій. Окреслено перспективи розроблення системи формування фахової компетентності майбутнього фахівця з використанням потенціалу виробничої практики.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-59-11-17
pdf