ПЛАНУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
PDF

Ключові слова

педагог професійного навчання
професійний розвиток
траєкторія професійного розвитку
щоденник професійного розвитку
професійний стандарт
професійні компетентності

Як цитувати

Bozhko, N. (2024). ПЛАНУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/572

Анотація

Стаття присвячена плануванню професійного розвитку педагога професійного навчання. У
статті акцентується увага на важливості відповідності педагогів професійного навчання, що
займаються підготовкою кваліфікованих кадрів для економіки України, вимогам сьогодення.
Зазначено, що забезпечити відповідність вимогам сьогодення можливо завдяки постійному розвитку
педагогів професійного навчання.
Визначено, що актуальність професійного розвитку педагога професійного навчання
визначається швидкими змінами у сфері освіти та технологій, постійним розвитком нових методик
навчання, використанням сучасних технологій навчання.
Окреслені питання навчання та професійного розвитку педагога професійного навчання згідно з
професійним стандартом «Педагог професійного навчання» та «Порядком підвищення кваліфікації
педагогічних та науково-педагогічних працівників» .
Охарактеризовані визначення поняття «професійний розвиток» та його вплив на траєкторію
професійного розвитку та побудову кар’єри педагогом професійного навчання.
Запропоновано Щоденник професійного розвитку педагога професійного навчання, як
документ, що дозволяє планувати свій професійний розвиток та окреслювати план дій. В основу
розробки Щоденника покладено трудові функції та професійні компетентності визначені
професійним стандартом «Педагог професійного навчання». Основна мета Щоденника професійного
розвитку педагога професійного навчання полягає в систематизації та відстеженні основних аспектів
професійного зростання. У статті розглядаються основні аспекти планування такого розвитку,
зокрема визначення цілей, вибір методів та засобів, а також подолання можливих перешкод.
Розглядаються практичні поради щодо визначення пріоритетів у професійному розвитку,
використання ресурсів та залучення до підтримки.
Підкреслено, що Щоденник професійного розвитку є інструментом, який допомагає педагогу
визначити свої цілі, планувати дії для їх досягнення, рефлексувати над власним професійним
розвитком, а також аналізувати та вдосконалювати свою педагогічну практику.
Стаття закликає педагогів професійного навчання до постійного самовдосконалення та
використання можливостей для підвищення своєї кваліфікації.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти