ІНКЛЮЗИВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ
PDF

Ключові слова

інклюзивне середовище
інклюзивне навчання
діти з особливими освітніми потребами
заклад загальної середньої освіти

Як цитувати

Grianyk, D. . (2024). ІНКЛЮЗИВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/548

Анотація

Упровадження інклюзивної форми навчання в закладі загальної середньої освіти передбачає
організацію інклюзивного освітнього середовища та управління його розвитком із залученням усіх
учасників – педагогів, батьків, здобувачів освіти. Цей факт зумовлює підвищену увагу науковців до
особливостей організації інклюзивного середовища у закладі загальної середньої освіти, що свідчить
про актуальність зазначеного питання. Метою статті є дослідження теоретичного підґрунтя організації
інклюзивного середовища в закладі загальної середньої освіти. Результати проведеного аналізу
теоретичних засад організації інклюзивного навчання дозволили констатувати розвиток різних
наукових підходів до визначення особливостей упровадження та функціонування інклюзивного
навчання, а також визначити основні напрямки досліджень науковців у галузі інклюзивної освіти:
організаційно-педагогічні аспекти проблеми створення інклюзивного середовища; роль вчителя
інклюзивного закладу; загальні особливості психолого-педагогічного супроводу та роботи команди
психолого-педагогічного супроводу; впровадження інклюзивного навчання в Україні. Також проведено
аналіз наукових джерел свідчить, що спільним для всіх розглянутих підходів та напрямків є мета –
забезпечення рівного доступу до отримання якісних освітніх послуг усіма дітьми, незалежно від їх
особливостей. Визначено, що інкюзивне середовище закладів загальної середньої освіти, у свою чергу,
повинно сприяти забезпеченню рівного доступу до якісної освіти та розвитку важливих навичок, які
допоможуть інтегруватися учням у суспільство. Проте і сьогодні залишається багато питань щодо
організації інклюзивного середовища закладу загальної середньої освіти, які потребують детального
розгляду: підготовка вчителя до роботи в інклюзивному середовищі, особливості організації
інклюзивного навчання в дистанційному форматі, шляхи модифікації та адаптації навчального
матеріалу, особливості адаптації системи оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими
освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Специфіка цих питань визначає подальші
перспективи наукових досліджень у сфері інклюзивної освіти.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти