ЗАВДАННЯ ЕТИЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ.
PDF

Ключові слова

інклюзія
етична освіта
аксіологічний підхід
цінності

Як цитувати

Shemyhon, N. . (2023). ЗАВДАННЯ ЕТИЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-41-48

Анотація

В Україні відбуваються суттєві зрушення у сфері інклюзивної освіти, що ставить багато питань
у напрямку адаптації учнів з особливими потребами до сучасного освітнього простору
загальноосвітнього закладу, відповідно збільшується кількість складаних питань в освітній практиці,
які вимагають вирішень на етичній основі. Метою нашого дослідження є розробка змісту етичної
освіти в умовах інклюзії, що сприятиме ширшому включенню етичної складової у вітчизняну
педагогічну освіту. Для визначення змісту етичної освіти в дослідженні використовується
аксіологічний підхід, який дозволяє розкрити сутність, структуру та зміст етичних ціннісних
орієнтацій педагогічної професії в галузі інклюзії.
У проблемі етичної освіти майбутнього педагога виділено змістовну та процесуальну сторони
формування етичних цінностей педагогічної діяльності. Змістовний компонент етичної освіти
реалізується через відбір моральних цінностей, які виступають орієнтиром освітньої діяльності у
сфері інклюзії та включення їх до етичної освіти. Процесуальний компонент базується на
інформуванні про етичні цінності інклюзивної галузі та розвитку складної професійної майстерності,
із розв’язання педагогічних проблем на основі певних етичних параметрів. Пропонуємо
процесуальний компонент етичної освіти забезпечити шляхом надання теоретичних знань щодо
категорій та етичних цінностей професійно-педагогічної діяльності, що включаються до
теоретичного курсу як провідні ідеї і які є стрижнем ціннісної системи педагогічної науки. Для
розв’язання питання щодо формування навичок діяльності на основі певних етичних норм та правил
рекомендуємо використання методик, що передбачають проблематизацію змісту навчання. Це
дозволяє пропонувати здобувачам освіти такі проблемні питання, які містять різноманітність
рішень і, відповідно, необхідність демонстрації вміння діяти в межах етичних рамок професії. Це
методи обговорення конкретних ситуацій, рольові ігри та діалогові технології. Таким чином, у статті
схарактеризовано аксіологічний підхід як фундаментальний для етичної освіти та окреслено
змістовну та процесуальну сторону етичної освіти в галузі інклюзії.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-41-48
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти