ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ З ВІДНОВЛЮВАЛЬНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ ДЛЯ ПОВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ
PDF

Ключові слова

практико-орієнтована підготовка
відновлювальна енергетика
професійна освіта
педагог професійної освіти
методи навчання
зміст освіти
підвищення кваліфікації викладачів

Як цитувати

Radkevych, V. ., Radkevych, O. ., & Pryhodii, M. . (2023). ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ З ВІДНОВЛЮВАЛЬНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ ДЛЯ ПОВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-29-40

Анотація

Підготовка педагогічних кадрів для відновлювальної енергетики потребує спеціального
підходу, оскільки ця галузь є динамічною, багатогранною та затребуваною для повоєнної відбудови
України. Підготовка фахівців у сфері енергетики, зокрема в контексті зеленої енергетики, є важливим
завданням, яке передбачає врахування ряду викликів та можливостей. Крім того, вони повинні мати
практичні навички та досвід, оскільки це важливий компонент підготовки фахівців у сфері
відновлюваної енергетики. Особливу роль у формуванні політики в області відновлюваної
енергетики відіграє Єврокомісія, яка встановлює важливі нормативи і вимоги в цій сфері. Доведено,
що розвиток відновлювальної енергетики має кілька ключових тенденцій. До них відносяться
інновації в технологіях, зростання інвестицій, зміна установок споживачів та політичний рух в бік
«зелених» технологій. Встановлено, що практико-орієнтована підготовка має ряд характерних
особливостей, які відрізняють її від більш традиційних, теоретично орієнтованих підходів до
навчання: наголос на практичному застосуванні знань; інтеграція теорії та практики; тісний зв’язок з
промисловістю. Підготовка педагогічних кадрів для відновлювальної енергетики зумовлює
необхідність впровадження нових механізмів проєктування змісту та методик навчання. Педагогічні
працівники закладів професійної освіти повинні мати глибокі знання в галузі відновлюваної
енергетики, включаючи сучасні технології, стратегії розвитку, економії джерел енергії та екологізації
виробництва, а також вміти передавати ці знання студентам. Обґрунтовано, що підготовка педагогів
для професійної освіти в галузі енергетики може включати використання різних методів, які
спрямовані на розвиток необхідних компетентностей: проєктне навчання; інтерактивне навчання;
стажування та партнерство з промисловістю; неперервний професійний розвиток; кейс-метод;
менторство; колаборативне навчання; дистанційне навчання; стажування та ін.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-29-40
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти