Анотація
У статті проведено змістовний аналіз поняття "особистісно орієнтований підхід" у процесі
навчання іноземної мови в закладах вищої освіти; розглядається роль іншомовної освіти в контексті
вищої професійної освіти; підкреслюється актуальність особистісно орієнтованого підходу при
вивченні професійно-орієнтованої іноземної мови. Виокремлено основні характеристики особистісно
орієнтованого підходу. У рамках роботи автори розглядають зміст вищезазначеного підходу:
викладацька діяльність, роль самостійної роботи студентів. У статті підкреслюються можливості,
переваги, труднощі та розглядаються деякі варіанти вирішення проблемних питань використання
особистісно орієнтованого підходу на заняттях з іноземної мови в університеті. У роботі
визначаються принципи, характерні для особистісно орієнтованого підходу у процесі навчання
іноземної мови в ЗВО: самоактуалізації, індивідуальності, вибору, успіху і творчості. Пропонується створення необхідних умов для успішної реалізації особистісно орієнтованого підходу в навчанні
професійно-орієнтованої іноземної мови. У статті наголошується, що застосування особистісноорієнтованого підходу в процесі вивчення іноземної мови у ЗВО вимагає зусиль як з боку викладача,
так і з боку студента. Такий підхід стимулює студентів до розвитку своєї особистості, пошуку шляхів
самоствердження, вчить самостійно здобувати знання, розвиває потребу в постійному оновленні та
збагаченні іншомовних знань, набутих у вищому навчальному закладі.
У висновках статті автори зазначають, що при дотриманні психолого-педагогічних умов
(педагогічне стимулювання роботи студентів із метою підвищення мотивації до самонавчання,
самоаналізу та розвитку навичок саморегуляції; використання технологій підтримки діяльності
студентів при виконанні конкретного завдання; забезпечення програмно-методичного та навчальнометодичного змісту, спрямованого на розвиток іншомовної професійної компетентності майбутніх
фахівців) ефективність використання студентоцентрованих технологій навчання іноземної мови
значно підвищується, що дозволяє поліпшити якість викладання іноземної мови в умовах вищої
професійної освіти.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти