Особистісно-орієнтований підхід у викладанні іноземної мови в університеті
PDF

Ключові слова

особистісно орієнтоване навчання
педагогічна підтримка
ситуація успіху
іноземна мова
професійна освіта
заклад вищої освіти
педагогічні умови
інтерактивні методи навчання

Як цитувати

Pasichnyk, M. ., & Tupchenko, V. . (2023). Особистісно-орієнтований підхід у викладанні іноземної мови в університеті. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-85-92

Анотація

У статті проведено змістовний аналіз поняття "особистісно орієнтований підхід" у процесі
навчання іноземної мови в закладах вищої освіти; розглядається роль іншомовної освіти в контексті
вищої професійної освіти; підкреслюється актуальність особистісно орієнтованого підходу при
вивченні професійно-орієнтованої іноземної мови. Виокремлено основні характеристики особистісно
орієнтованого підходу. У рамках роботи автори розглядають зміст вищезазначеного підходу:
викладацька діяльність, роль самостійної роботи студентів. У статті підкреслюються можливості,
переваги, труднощі та розглядаються деякі варіанти вирішення проблемних питань використання
особистісно орієнтованого підходу на заняттях з іноземної мови в університеті. У роботі
визначаються принципи, характерні для особистісно орієнтованого підходу у процесі навчання
іноземної мови в ЗВО: самоактуалізації, індивідуальності, вибору, успіху і творчості. Пропонується створення необхідних умов для успішної реалізації особистісно орієнтованого підходу в навчанні
професійно-орієнтованої іноземної мови. У статті наголошується, що застосування особистісноорієнтованого підходу в процесі вивчення іноземної мови у ЗВО вимагає зусиль як з боку викладача,
так і з боку студента. Такий підхід стимулює студентів до розвитку своєї особистості, пошуку шляхів
самоствердження, вчить самостійно здобувати знання, розвиває потребу в постійному оновленні та
збагаченні іншомовних знань, набутих у вищому навчальному закладі.
У висновках статті автори зазначають, що при дотриманні психолого-педагогічних умов
(педагогічне стимулювання роботи студентів із метою підвищення мотивації до самонавчання,
самоаналізу та розвитку навичок саморегуляції; використання технологій підтримки діяльності
студентів при виконанні конкретного завдання; забезпечення програмно-методичного та навчальнометодичного змісту, спрямованого на розвиток іншомовної професійної компетентності майбутніх
фахівців) ефективність використання студентоцентрованих технологій навчання іноземної мови
значно підвищується, що дозволяє поліпшити якість викладання іноземної мови в умовах вищої
професійної освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-85-92
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти