ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

індивідуалізація
диференціація
персоніфікація
фахівці комп’ютерного профілю

Як цитувати

Lysenko, S. . (2023). ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-13-20

Анотація

Актуальність теми дослідження зумовлена потребою задоволення індивідуальних пізнавальних
та професійних запитів здобувачів освіти, що вимагає суттєвих змін в організаційно-процесуальному
та змістовно-технологічному базисі освітнього процесу. Над вирішенням цього завдання активно
працюють заклади освіти. Система підготовки в умовах неформальної освіти є однією з провідних
форм задоволення індивідуальних професійно-освітніх потреб значної частини фахівців
комп’ютерної галузі. Стаття присвячена аналізу суті понять індивідуалізація, диференціація та
персоніфікація навчання з метою зробити висновок про можливість використання у процесі
підготовки фахівців комп’ютерного профілю в умовах неформальної освіти. У ході дослідження
використані теоретичні методи дослідження, а саме: аналіз, узагальнення, систематизація та інші.
Встановлено, що застосування індивідуалізації навчання в таких умовах має суттєві застереження, а
саме: складність діагностичних процедур, необхідність тривалих та комплексних впливів на
особистість здобувача освіти та ступінь включення викладача. Усі наведені застереження
обумовлені особливостями навчання в закладі неформальної освіти та компетентностями викладачів,
які здебільшого не є професійними викладачами, а фахівцями-практиками в галузі. Визначено, що
застосування диференційованого навчання є доцільним лише в окремих випадках. Це обумовлено
такими факторами: особливістю комплектування груп; структуруванням практико-орієнтованого
змісту навчання; кількістю слухачів у групі. Обґрунтована доцільність використання
персоніфікованого навчання, основою якого є професійна діяльність фахівця. Факторами реалізації
персоніфікованого навчання є: форма навчання (на робочому місці (дистанційна), дуальна, змішана
(blended learning), традиційна (очна); зміст (змістовне ядро, додаткові складові (формування якостей
або знання із суміжних галузей); склад цифрових навчальних ресурсів (цифрова бібліотека або
хмароорієнтоване освітнє середовище); характеристики системи моніторингу процесу та результату
освітнього прогресу здобувача освіти (поточна та підсумкова); функції освітньої платформи, що
забезпечує накопичення інформації та взаємодію з тим, хто навчається. Перспективами подальшого
дослідження є обґрунтування та розроблення методичної системи персоніфікованого навчання
фахівців комп’ютерного профілю в умовах неформальної освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-13-20
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти