ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ
PDF

Ключові слова

майбутні педагоги
підготовка
педагогічна думка
освітній процес
педагогічна спадщина

Як цитувати

Kapustina О. (2023). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-5-12

Анотація

У статті висвітлено питання підготовки майбутніх педагогів у контексті розвитку української
педагогічної думки. Наголошено на тому, що рівень життя та культури населення безпосереднього
залежить від знань, фахових умінь громадян, їх конкурентоспроможності в умовах сучасної ринкової
економіки. Зазначено, що держава зацікавлена у вирішенні цього питання та підтримує інноваційні
ідеї щодо навчання та виховання. Автором акцентується доцільність використання педагогічного
досвіду минулих поколінь та наукових доробків вітчизняних дослідників. У статті обґрунтовується
важливість вивчення проблеми історичного розвитку української педагогічної думки в підготовці
майбутніх педагогів з огляду на потребу суспільства в дослідженні власної історичної спадщини, а
також на необхідність відродження ідей минулого щодо способів і шляхів здійснення освітнього
процесу. Автором зроблено висновок, що до особистості педагога завжди висувалися суворі вимоги:
він повинен бути високоосвіченою особистістю, мати широкий світогляд, аналітичні здібності,
творчо підходити до вирішення задач і проблем, що виникають, любити дітей і, безперечно, бути
гідним громадянином та сприяти розвитку української культури та освіти. У науковому доробку
розглядаються провідні напрями розвитку здобувачів освіти та різні аспекти теоретично-практичної
підготовки. Акцентується увага на актуальності питань розвитку національно-патріотичних почуттів,
формування творчих умінь та навичок бережливого користування природними ресурсами в різні
часи. Наголошується на важливості самовдосконалення для професії педагога, оскільки він є
авторитетом для дитини та повинен бути взірцем духовності, моральності, справедливості. У статті
також зазначається, що педагогічна галузь ураховує процес інформатизації суспільства і підтримує
формування цифрової компетентності педагога. Автором проаналізовано праці сучасних вітчизняних
дослідників, що сприяють розвитку української педагогічної науки. Представлено методи, способи та
шляхи підвищення рівня професійної підготовки майбутніх вчителів та вихователів.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-5-12
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти