РЕАЛІЗАЦІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В ОСВІТНІЙ ТА ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ДІЯЛЬНОСТІ
PDF

Ключові слова

етика
академічна доброчесність
європейський досвід
шахрайство в освіті

Як цитувати

Bachiieva , L. (2023). РЕАЛІЗАЦІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В ОСВІТНІЙ ТА ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ДІЯЛЬНОСТІ . Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (76). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-93-100

Анотація

У світовому освітньому та науковому співтоваристві сформовано чітке розуміння того, що
трактується як «академічна доброчесність». Це сукупність фундаментальних цінностей, які є базисом
навчальної та дослідницької діяльності. Серед них слід визначити такі: чесність, довіра,
справедливість, повага, відповідальність та інші. Академічне середовище, що спирається на ці
цінності, є основою, тим фундаментом, що сприяє розвитку освіти та науки через реалізацію
сумлінності та добропорядності. Забезпечити дотримання академічної доброчесності в освіті
можливо за умови системної роботи, заснованої на актуальних рекомендаціях та досвіді.
У першому розділі ми, спираючись на положення Закону України «Про освіту», Проєкт Закону
«Про академічну доброчесність», Закон України «Про авторське право і суміжні права», визначили суть
поняття «академічна доброчесність» та трактування ключових термінів, які з ним пов’язані. У другому
розділі представили рекомендації щодо протидії академічній недоброчесності, які включають такі
аспекти, як запобігання шахрайству в освіті; притягнення до відповідальності осіб, які порушили
правила академічної доброчесності; плив міжнародної співпраці для вирішення цієї проблеми.
Доведено, що суб’єкти освітнього процесу мають доступ до нормативної інформації з питання етики та
академічної доброчесності в освітній та дослідницькій діяльності; дієвими механізмами запобігання
недоброчесності в навчанні є створення академічного середовища, що сприяє дотриманню відповідних
принципів. Його основою є: визначені політики нетерпимості до шахрайства в навчанні та
дослідницькій роботі; творчі, практично орієнтовані завдання, що розкривають моделі майбутньої
професійної діяльності фахівця; чітко визначені та оприлюднені кількісні та якісні критерії оцінювання
завдань; ефективна взаємодія між суб’єктами освітньої та дослідницької роботи, що ґрунтується на
принципах етики. Визначено, що здобувачі освіти, педагогічні (науково-педагогічні) працівники
активно залучаються до міжнародних проєктів із досліджуваного питання. Висновки відображають
наукові узагальнення застосування європейського досвіду забезпечення етики та академічної
доброчесності в освітній та дослідницький діяльності в закладах освіти України.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-93-100
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти