Анотація
У статті розкрито специфіку застосування методу проєктів при вивченні української мови
іноземними студентами як технологію, яка передбачає сукупність дослідницьких, пошукових,
проблемних методів, що застосовуються в спільній діяльності викладача і студента.
Зазначено, що при навчанні українській як іноземній мові традиційно прийнято виходити з
розуміння мови як діяльності, тому самий процес навчання мови повинен стати активною діяльністю
студента. Сьогодні дедалі очевиднішим стає завдання переходу традиційної системи навчання, що
склалася, українській мові як іноземній до проєктного способу організації навчального процесу,
основною ж метою вивчення української мови іноземними студентами є розвиток навичок,
необхідних для ефективного застосування мови в умовах реальної повсякденної комунікації.
Зауважено, що продукування усного мовлення пов'язане із цілим рядом психологічних
факторів, які можуть суттєво ускладнювати цей процес. Одним із таких факторів є підвищене
хвилювання студентів, отже, створення сприятливої атмосфери на заняттях, комфортних та
зрозумілих умов роботи, а також використання найрізноманітніших стимулів, що позитивно
впливають на мотивацію та уяву студентів, є найважливішими завданням викладача. На думку
авторки, саме метод проєктів відповідає цим вимогам і допомагає побудувати процес взаємодії між
здобувачем вищої освіти та викладачем на основі співробітництва та педагогічної підтримки. На всіх
етапах виконання проєкту створюються передумови застосування системно-діяльнісного підходу до
навчання, що сприяє розвитку творчих здібностей студентів.
Доведено, що метою навчання української мови є підготовка іноземних студентів для
вдосконалення всіх компонентів іншомовної комунікативної компетенції, яка є головною умовою не
лише здобуття вищої освіти, а й міжкультурної комунікації в цілому. Воно здійснюється за
програмою, в основі якої лежать модулі, які включають основні теми, передбачені для вивчення в
рамках базового курсу, і підтеми, які передбачають більш глибоке вивчення деяких важливих
аспектів у рамках основних модулів. Проєктний метод дозволяє сформувати в студентів, що
навчаються, вміння самостійного ведення дослідження в заданій галузі, що допоможе їм надалі
реалізовувати більш складні проєкти в їхній професійній діяльності.
Ключові слова: метод проєктів, оптимізація процесу навчання, системно-діяльнісний підхід до
навчання, комунікативні міжкультурні компетенції, особливості використання методу проєктів у
модульній системі в навчанні.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти