УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВІЙСЬКОВО-СОЦІАЛЬНА РОБОТА»
pdf

Ключові слова

військово-соціальна робота
військова освіта
цивільно-військовеспівробітництво

Як цитувати

Kuruch , A., & Mirshuk , O. (2023). УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВІЙСЬКОВО-СОЦІАЛЬНА РОБОТА». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (75). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-36-43

Анотація

У статті розглянуто реформування військової освіти, зокрема її гуманітарної складової.
Доведено необхідність упровадження інтерактивного навчання в закладах вищої військової освіти,
враховуючи їх специфічність, оскільки такі методи навчання є дуже ефективними, бо саме вони
дозволяють підвищити інтерес до навчального процесу та покращити засвоєння матеріалу.
Розглянуто необхідність розширення циклу гуманітарних дисциплін у закладах вищої військової
освіти, згідно з новими функціями військових спеціалістів, зокрема таких, як цивільно-військове
співробітництво. Розглянуто приклади інтерактивних видів занять, які сьогодні використовуються під
час викладання дисципліни «Військово-соціальна робота», серед них рольові ігри, групові дискусії,
практичні заняття, проблемні лекції, круглі столи. Проаналізовано сучасний стан військовосоціальної роботи в Україні та необхідність розширення функцій соціальної роботи у військах.
Розглянуто функції військово-соціальної роботи в Україні, серед яких забезпечення
військовослужбовців та їх сімей соціальною підтримкою, що передбачає організацію соціальнопобутових послуг та забезпечення взаємодії з громадськістю і таким чином стимулює розвиток
військово-цивільного співробітництва. Саме вивчення дисципліни «Військово-соціальна робота»
допомагає забезпечити ефективність взаємодії з громадськістю, забезпечити високу якість
інформування про можливості соціальної роботи у військових колективах, а також підтримувати
взаєморозуміння між військовими та громадським сектором. Зроблено висновок, що для досягнення
максимального результату навчання варто поєднувати використання традиційних та інноваційних
форм навчання. Розглянуто тематику практичних занять, які впроваджені у дисципліні «Військовосоціальна робота» в Національній академії Національної гвардії України. Зроблено висновок про те,
що сьогодні важливою складовою військово-професійної діяльності є співпраця з громадянським
сектором, зокрема з інститутами громадянського суспільства, релігійними організаціями. Таким
чином, використовуючи лише традиційні методи навчання не можливо здобути навички, які
допоможуть військовослужбовцям у цивільно-військовому співробітництві. Саме тому сьогодні в
закладах вищої військової освіти все частіше стають у нагоді інтерактивні методи навчання.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-36-43
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти