ʺПсихолого-педагогічні особливості використання технічних засобів у навчальному процесіʺ
pdf

Ключові слова

підготовка майбутніх професійних психологів
використання технічних засобів
інформаційно-комп’ютерних технологій
навчальний процес
формування професійної компетентності

Як цитувати

Karabitskova, N. (2023). ʺПсихолого-педагогічні особливості використання технічних засобів у навчальному процесіʺ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (75). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-29-35

Анотація

У статті висвітлено психолого-педагогічні особливості використання технічних засобів у
навчально-виховному процесі. Розглянуто питання технічних засобів навчання, для чого вони
використовуються та психолого-педагогічні особливості використання технічних засобів у
навчальному процесі. Здебільшого вчителі не дуже переймаються ні педагогічно виправданим
використанням технічних засобів навчання, ні дидактично грамотною підготовкою навчальних
засобів наочності. Відповідно, постає завдання – розглянути питання доцільного та оптимального
використання технічних засобів у сучасних умовах вищих навчальних закладів. Найчастіше як
технічний засіб навчання використовують комп’ютер. Також їх можна використовувати для
контролю знань. Висвітлено переваги комп’ютера як засобу навчання, а також проблеми
комп’ютеризації. У статті описано методику використання технічних засобів під час занять у вищих
навчальних закладах. Описано вибір способу демонстрації наочного матеріалу та оптимальний час
його демонстрації. Визначено вплив технічних засобів навчання на організацію навчального процесу.
Значний інтерес викликає ставлення тих, хто навчається, за допомогою технічних засобів навчання,
яке залежить від низки причин і насамперед від педагогічної та наукової якості цих засобів, уміння
вчителя їх використовувати, місця та умов навчання, використання. Протиріччя між інтересом учнів
до інструмента і результатом, отриманим при роботі з ним, називають «шоковим ефектом».
Використання в навчальному процесі технічних засобів навчання, особливо сучасних комп’ютерів та
мультимедійних проекторів, дає змогу зробити представлені знання більш доступними та зрозумілими, а відповідно сформувати позитивну мотивацію до навчання та подолати низку
труднощів. пов'язані з оволодінням знаннями. Зроблено висновки з проведеної роботи та окреслено
перспективи подальших досліджень у цьому напрямку.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-29-35
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти