СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ ЗМІСТУ ОСВІТНЬОЇ МОДЕЛІ «ДОВКІЛЛЯ»
pdf

Ключові слова

інженерна
особистісно орієнтована освіта
модель освіти для сталого розвитку суспільства «Довкілля»
кабінет «Довкілля»
кабінет цілісного світогляду
домашня школа
мінімайстерня
життєствердний образ світу
життєствердна модель світу суспільства

Як цитувати

Ilchenko , V., Ilchenko , O., & Golota , O. (2023). СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ ЗМІСТУ ОСВІТНЬОЇ МОДЕЛІ «ДОВКІЛЛЯ». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (75). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-80-88

Анотація

Стаття намагається привернути увагу педагогів, батьків до необхідності інженерної,
особистісно орієнтованої освіти, яка особливо необхідна під час воєнного і післявоєнного стану, коли
молоде покоління має особливо намагатися вчитися працювати руками, «вирощувати» під час
навчального процесу на уроках усіх предметів і в домашніх умовах свій життєствердний
національний образ світу, за допомогою якого кожний момент життя бути пов’язаний з ВС
(Всесвітом чи Всевишнім, хто як розуміє) і захищеним від всіх негараздів, які зустрічаються на
життєвому шляху. Автори зупиняються на використанні педагогами і батьками як колегами педагогів
навчально-методичного забезпечення моделі освіти для сталого розвитку «Довкілля» (національного
аналогу STEM-освіти), як втілення інженерної, особистісно орієнтованої освіти.
Інженерна, особистісно орієнтована освіта, якою виступатиме модель освіти для сталого
розвитку «Довкілля», може надати навчально-методичне забезпечення для обладнання всіх ланок
освіти (дошкілля, початкова, основна, старша школа) кабінетами «Довкілля», кабінетами цілісного
світогляду; домашнім школам – забезпечення методичними матеріалами для обладнання домашніх
мінімайстерень, осередків віртуальної та доповнювальної реальності, обладнання присадибних
ділянок, проведення уроків у довкіллі. Залучення батьків до формування з учнів «інженерів», які
будуть виконувати домашню роботу з найменшою витратою енергії, заощаджувати домашні кошти,
сприяти формуванню в молодих поколінь життєствердного національного образу світу – захисників
вітчизни, які поповнять життєствердну модель світу суспільства.
У статті розкриваються умови формування образу світу як результату інженерної, особистісноорієнтованої освіти, яка обумовлює високі рівні вербального і невербального інтелекту молодих
поколінь, високі рівні соціальної зрілості та здоров’я, життєствердну модель світу суспільства.
Життєствердна модель світу суспільства, на противагу деструктивній і агресивній моделям світу,
обумовленим «безногою», «безрукою», «беззаконною» («безмозкою») освітою (терміни дослідника
освіти В. П. Базарного) приведе до перемоги України.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-80-88
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти