Анотація
Стаття намагається привернути увагу педагогів, батьків до необхідності інженерної,
особистісно орієнтованої освіти, яка особливо необхідна під час воєнного і післявоєнного стану, коли
молоде покоління має особливо намагатися вчитися працювати руками, «вирощувати» під час
навчального процесу на уроках усіх предметів і в домашніх умовах свій життєствердний
національний образ світу, за допомогою якого кожний момент життя бути пов’язаний з ВС
(Всесвітом чи Всевишнім, хто як розуміє) і захищеним від всіх негараздів, які зустрічаються на
життєвому шляху. Автори зупиняються на використанні педагогами і батьками як колегами педагогів
навчально-методичного забезпечення моделі освіти для сталого розвитку «Довкілля» (національного
аналогу STEM-освіти), як втілення інженерної, особистісно орієнтованої освіти.
Інженерна, особистісно орієнтована освіта, якою виступатиме модель освіти для сталого
розвитку «Довкілля», може надати навчально-методичне забезпечення для обладнання всіх ланок
освіти (дошкілля, початкова, основна, старша школа) кабінетами «Довкілля», кабінетами цілісного
світогляду; домашнім школам – забезпечення методичними матеріалами для обладнання домашніх
мінімайстерень, осередків віртуальної та доповнювальної реальності, обладнання присадибних
ділянок, проведення уроків у довкіллі. Залучення батьків до формування з учнів «інженерів», які
будуть виконувати домашню роботу з найменшою витратою енергії, заощаджувати домашні кошти,
сприяти формуванню в молодих поколінь життєствердного національного образу світу – захисників
вітчизни, які поповнять життєствердну модель світу суспільства.
У статті розкриваються умови формування образу світу як результату інженерної, особистісноорієнтованої освіти, яка обумовлює високі рівні вербального і невербального інтелекту молодих
поколінь, високі рівні соціальної зрілості та здоров’я, життєствердну модель світу суспільства.
Життєствердна модель світу суспільства, на противагу деструктивній і агресивній моделям світу,
обумовленим «безногою», «безрукою», «беззаконною» («безмозкою») освітою (терміни дослідника
освіти В. П. Базарного) приведе до перемоги України.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти