Реалізація принципів «Сonnected learning» у процесі викладання іноземної мови в інженерному університеті
pdf

Ключові слова

мобільні технології
технічний університет
оптимізація
іноземна мова для спеціальних цілей
інформаційні технології
мобільне навчання

Як цитувати

Zelenin, H. (2023). Реалізація принципів «Сonnected learning» у процесі викладання іноземної мови в інженерному університеті. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (75). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-22-28

Анотація

У статті зроблено спробу розглянути актуальні питання сучасної педагогіки: інтерактивні
форми та методи оптимізації процесу викладання іноземної мови для спеціальних цілей у контексті
вищої інженерної освіти, особливості здійснення дистанційного та змішаного навчання іноземної
мови за допомогою новітніх інформаційно-комунікаційних технологій.
На основі аналізу останніх досліджень у галузі новацій у навчанні іноземних мов зроблено
висновок, що одним із актуальних напрямів є впровадження у навчальний процес сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема технологій, пов'язаних з мобільним навчанням, які
забезпечують оптимізацію навчального процесу, доступність та ефективність навчання , інтеграцію
студентів у інформаційне суспільство. Автор наголошує, що в англомовній методичній літературі
поширене позначення подібної моделі використання електронних пристроїв як "connected learning";
визначає основні принципи «connected learning»; наводить ключові переваги (інтенсифікація
самостійної діяльності, індивідуалізація навчання, підвищення пізнавальної активності та мотивації
вчення, набуття навичок та умінь, формування та розвиток яких на основі традиційних засобів навчання видається досить трудомістким) та недоліки активного включення смартфонів в освітній
процес (зайвий упор на технологічну начинку навчального процесу не сприяє розвитку логічного
мислення студентів, закріплює їх орієнтацію використання шаблонів у процесі розумового процесу, й
навіть посилює звичку до кліпового сприйняттю реальності, характерному для покоління, що виросло
в період широкої доступності Інтернету та соціальних мереж).
У висновках статті автор зазначає, що практичне застосування мобільних додатків несе в собі
величезний потенціал у підвищенні ефективності процесу вивчення іноземної мови для спеціальних
цілей та здатне значно вдосконалити процес іншомовної підготовки студентів інженерних
спеціальностей, відкрити його нові сторони та перетворити із серйозного трудомісткого процесу на
захоплююче заняття , однак необхідно ретельно калібрувати та інтегрувати нові мобільні технології у
навчальний процес, а викладачі відповідним чином мають бути підготовлені до ефективного
використання нового функціоналу.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-22-28
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти