МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ДЛЯ ЙОГО ЗДІЙСНЕННЯ
pdf

Ключові слова

моніторинг
якість діяльності
фактори впливу
критерії моніторингу якості
експертна оцінка

Як цитувати

Bakatanova , V. . (2023). МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ДЛЯ ЙОГО ЗДІЙСНЕННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (75). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-13-21

Анотація

У статті розкриваються актуальні теоретичні аспекти та особливості моніторингу якості освіти
та якості професійної діяльності педагогів професійної школи. Проведений аналіз наукових джерел
дозволив визначити певні проблеми здійснення моніторингу якості діяльності професійнопедагогічних працівників у закладах професійно-технічної (професійної) освіти. Зокрема це проблема
визначення критеріїв якості для оцінювання діяльності викладачів та майстрів виробничого навчання
професійного закладу освіти.
Із метою визначення таких критеріїв було здійснено експертну оцінку факторів, що впливають
на якість професійно-педагогічної діяльності задля встановлення питомої ваги кожного фактора
впливу та подальшого їх ранжування. Експертна оцінка здійснювалася на базі ПТУ №50 м. Карлівка
Полтавської області, викладачі та майстри виробничого навчання якого виступили в ролі експертів.
Аналіз отриманих від експертів даних свідчить, що теоретична модель факторів впливу на якість
професійної діяльності педагогів профшколи побудована в цілому вірно, і закладені до неї значення
впливу кожного фактора не мають суттєвих відмінностей від даних експертного оцінювання.
На підставі обробки отриманих даних були визначені критерії для проведення моніторингу
якості професійно-педагогічної діяльності педагогів професійної школи. Такими критеріями можна
вважати: 1) здійснення безперервної освіти педагогів; 2) уміння та ефективність здійснення
теоретичного та виробничого навчання; 3) вміння вести навчально-плануючу документацію; 4)
підтримка корпоративної культури закладу освіти (у першу чергу – єдність педагогічних вимог); 5)
соціальна активність педагогів (участь у позанавчальних заходах у закладі освіти та за його межами).
Перспективи подальших досліджень цієї проблематики полягають у: здійсненні моніторингу
якості професійно-педагогічної діяльності педагогів професійної школи згідно з виявленими
критеріями; проведенні психолого-педагогічних досліджень якості фахового навчання у професійнотехнічних закладах освіти та шляхів здійснення її моніторингу; у дослідженні якості професійнопедагогічної освіти на різних її етапах.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-75-13-21
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти