КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ГАЛУЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ В УКРАЇНІ
PDF

Ключові слова

стандартизація
вища освіта
концепція розвитку освіти
стейкхолдер
міждисциплінарний контекст
принципи освітньої діяльності
компетентність спеціалістів

Як цитувати

Bukrieieva, O. . (2022). КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ГАЛУЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ В УКРАЇНІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (72). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-78-86

Анотація

Зважаючи на роль стандартизації в промисловому розвитку, формуванні глобальної та
локальної економіки, виникла потреба в більш глибокому розумінні її процесів як інженерами, так і
фахівцями нетехнічних сфер задля створення конструктивного діалогу між різними експертами. Цій
ідеї сприяють ISO, CEN, UNECE, які випустили документи на підтримку вивчення стандартизації в
навчальних закладах та відповідні рекомендації. Тому в Україні необхідний єдиний документ, який
допоміг би реалізувати європейський досвід організації освіти у сфері стандартизації, а саме
концепція розвитку вищої освіти. Розроблена концепція має термінологічні, філософські, наукові,
методологічні, нормативні основи. У концепції сформовано мету освіти в галузі стандартизації для
фахівців зі стандартизації та інших спеціальностей. Виявлено, що проблема, яка потребує вирішення,
полягає в невідповідності змісту освіти зі стандартизації європейським і міжнародним
рекомендаціям, її міждисциплінарному контексту, інноваційним процесам, зростанню складності
продуктів і систем, новим ринкам, що динамічно розвиваються. Також визначено прояви цієї
проблеми. Принципами реалізації концепції пропоновано сталий розвиток, модель Рейланду,
адаптивний і міждисциплінарний підхід до вибору навчальних модулів. Як шляхи і способи
розв’язання проблеми запропоновано створити галузеву систему кваліфікації, розробити системи
зовнішнього і внутрішнього забезпечення якості підготовки фахівців, залучити стейкхолдерів,
модернізувати зміст освіти, розвивати постформальну освіту. Результатами реалізації розроблюваної
концепції очікуються сформована система освіти в галузі стандартизації, розвинене партнерство
стейкхолдерів, підвищення якості та практичної орієнтованості підготовки фахівців, зростання
конкурентоспроможності випускників на ринку праці, більш активне залучення підприємств,
фахівців та інших зацікавлених сторін до технічного регулювання на національному рівні і, як
наслідок, збільшення впливу українських представників на міжнародні процеси технічного
регулювання. Подальші дослідження доцільно направити на розроблення практичних рекомендацій
щодо впровадження концепції у вищу освіту в Україні.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-78-86
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти