МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ РОЗВИТКУ БІЗНЕС-ОСВІТИ В УКРАЇНІ
PDF

Ключові слова

вища освіта
економіка знань
підприємництво
компетентність
професійна підготовка
формування підприємницької компетентності
бізнес-освіта
програма МВА

Як цитувати

Maikovska, . V. (2022). МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ РОЗВИТКУ БІЗНЕС-ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (72). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-22-31

Анотація

В публікації досліджуються методологічні засади формування підприємницької компетентності
майбутніх фахівців в системі професійної підготовки й практичні аспекти функціонування бізнес-освіти в
Україні та світі, здійснюється пошук орієнтирів розвитку бізнес-освіти в структурі національної системи
освіти. Зазначається, що з розвитком економіки знань ринок праці потребує наявності в структурі
особистості фахівця підприємницької компетентності як нового пріоритету професійної кваліфікації,
відповідальність за сформованість якої покладається на освіту. Проведено аналіз теоретичних праць
вітчизняних та зарубіжних фахівців, в яких бізнес-освіта розглядається як неформальний,
альтернативний, цілком орієнтований на умови економіки знань напрям підготовки, що – на відміну від
професійної освіти – пов’язує освітню сферу і практичну підприємницьку діяльність. Встановлено, що
світова бізнес-освіта виконує соціально-економічне замовлення сучасного суспільства на підготовку
фахівців, які успішно можуть працювати в умовах економіки знань в одинадцяти предметних галузях
життєдіяльності кожного суб’єкта ринку. Виявлено дві провідні моделі бізнес-освіти – німецьку й
американську, - які демонструють свою успішність у ринковому середовищі й з деякими змінами можуть
бути прототипами побудови системи національної бізнес-освіти. Наголошується, що соціальноекономічна значущість української бізнес-освіти проявляється у формуванні відповідно до потреб
ринкового суспільства принципово нової системи безперервної освіти; створенні можливостей розвитку
індивідуальних освітніх траєкторій; впровадженні в освітній процес компетентнісного підходу, посиленні
практичної спрямованості економічної підготовки майбутніх фахівців. Представлено досвід пошуку
методологічних засад формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців в контексті їх
професійної підготовки на філософському, загальнонауковому, конкретно-науковому і технологічному
рівнях з використанням відповідних наукових підходів і принципів.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-22-31
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти