Анотація
У роботі представлено результати з використання елемента «База даних» у системі управління
навчанням Moodle для комп’ютерних дисциплін стосовно дистанційної освіти. Проведено аналіз
використання системи Moodle в освіті, який свідчить, що велика частина публікацій носить описовий
характер, часто повторюючи технічні керівництва сайту користувачів Moodle і рідко враховує
особливості конкретних галузей знань. У курсі «Основи наукових досліджень» кільком студентам
може бути задана комплексна розрахунково-графічна робота з розробки нового зразка техніки. Це
передбачає спільну роботу з формування списку аналогів проєкту. Фактично, це патентний пошук, і
для його виконання декількома студентами ідеально підходить елемент «База даних» Moodle. Як
елемент курсу Moodle ця структура є таблицею даних. При цьому формат і структура записів
практично безмежні. Це можуть бути зображення, файли, гіперпосилання, текст і багато іншого. На
фізичному рівні «База даних» Moodle складається із записів, кожен з яких описує атрибути
конкретного об’єкта, наприклад, опис пристрою при патентному пошуку. Запис складається з полів
різних типів, кожен з яких описує один атрибут об’єкта, при цьому в усіх записів однієї бази даних
однаковий набір полів. Розглянуто типи полів і їхні особливості. Детально описано досить
екзотичний тип поля – «Широта/довгота», який дозволяє ввести координати точки або об’єкта на
земній кулі а потім використовувати для перегляду географічні сервіси. Як інтерфейс бази даних
використовують так звані шаблони, які дозволяють налаштувати форми перегляду записів и форми
введення и редагування записів. Шаблони бази даних будують на одних и тих самих принципах и є
HTML сторінками з відповідним набором тегів, які інтерпретуються браузером. Розрізняють два види
тегів: інформаційний и управляючий. Їх можна налаштовувати або у вбудованому WYSIWYG, або
HTML редакторах. Запропоновано шаблон виводу записів бази даних списком, що відрізняється
більшою інформативністю в порівнянні з вбудованим шаблоном. Запропоновано технологію
розробки елемента «База даних» Moodle, яка складається з декількох взаємопов’язаних етапів.
Процес створення елемента «База даних» Moodle продемонстровано на прикладі формування
результатів колективного патентного пошуку з теми «Пріоритетні пристрої» в курсі «Основи
наукових досліджень» для комп’ютерних дисциплін.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти