«Моделювання проєктувальної діяльності викладача технічних дисциплін»
PDF (English)

Ключові слова

інженер-педагог
викладач технічних дисциплін
педагогічне проєктування
проєктувальна діяльність
моделювання проєктувальної діяльності
дидактичний проєкт
професійна освіта

Як цитувати

Koeberlein-Kerler, J. . (2022). «Моделювання проєктувальної діяльності викладача технічних дисциплін». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (72). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-13-21

Анотація

В статті розглянуто вимоги сучасного освітнього середовища до професійної діяльності педагогічних
працівників, необхідність планувати свою діяльність на близькі та дальні перспективи. Наведені
вимоги активізують такий вид діяльності педагогічних працівників як педагогічне проєктування.
Проаналізовані приклади дослідження цього питання в роботах різних науковців. Узагальнена
інформація стосовно різних теоретичних та практичних проблем проєктування, які є предметом
наукових досліджень фахівців. Охарактеризовані вміння, які повинні бути сформовані у майбутніх
педагогічних працівників під час отримання ними освіти, що дозволять їм здійснювати
проєктувальну діяльність та складають основу проєктувальної компетентності.
Наведено та проаналізовано визначення понять «проєктувальна діяльність» різних авторів, з числа
яких визначено поняття, що найбільш доцільно підходить до тематики нашого дослідження.
Визначено, що проєктувальна діяльність притаманна будь-яким педагогічним працівникам не
залежно від місця його роботи. Характеристика проєктувальної діяльності розглянута на прикладі
майбутнього інженера-педагога, викладача технічних дисциплін закладу професійної освіти. Обґрунтовано необхідність моделювання проєктувальної діяльності майбутніх інженерівпедагогів, викладачів технічних дисциплін при виконанні різних видів освітніх проєктів. Наведено
приклади видів проєктів, які можуть розроблятися в системі професійної освіти. Здійснено
порівняльну характеристику педагогічних та дидактичних проєктів. Наведено загальну структуру
діяльності інженера-педагога з дидактичного проектування, визначено етапи діяльності та елементи
кожного з них. На підставі загальної структури діяльності з дидактичного проєктування виконано
моделювання проєктувальної діяльності майбутнього інженера-педагога, викладача технічних
дисциплін закладу професійної освіти при створенні дидактичного проєкту технічної дисципліни, що
визначена стандартом професійної освіти. Наведено характерні особливості організації освітнього
процесу на підставі стандартів професійної освіти, що розроблені на підставі компетентнісного
підходу.
Визначено, що моделювання проєктувальної діяльності з розробки дидактичного проєкту
технічної дисципліни дозволяє скоригувати діяльність здобувача освіти при виконанні подібного
роду завдань в процесі навчання в закладі освіти та має практичне значення для педагогів системи
професійної освіти.

 

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-13-21
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти