Анотація
У роботі представлено матеріали, що висвітлюють результати впровадження інтенсивних
методів у підготовку бакалаврів професійної освіти за спеціалізацією «Видобуток, переробка та
транспортування корисних копалин» за освітньою програмою «Професійна освіта (Нафтогазова
справа)» з метою підвищення ефективності освітнього процесу. Проаналізовано вимоги
роботодавців до кадрового складу підприємств нафтогазової галузі та показано їх урахування при
підготовці здобувачів вищої освіти на кафедрі автоматизації, метрології та енергоефективних
технологій Української інженерно-педагогічної академії. Обґрунтовано, що максимальну
ефективність при отриманні знань здобувачами освіти, формуванні їх фахових компетентностей,
розвитку особистісних якостей забезпечує використання інтерактивних форм і методів освітнього
процесу. Висвітлено взаємозв’язок використання інтерактивних технологій при проведенні лекцій та
практичних занять із курсу «Технічна діагностика та подовження ресурсу об’єктів нафтогазової
галузі» та рівня ефективності формування фахових компетентностей випускників та відповідності їх
вимогам, визначеним роботодавцями. Проведено аналіз особливостей розробки і проведення занять із
використанням інтенсивних технологій: інтерактивних лекцій та кейс-стаді на практичних заняттях із
курсу «Технічна діагностика та подовження ресурсу об’єктів нафтогазової галузі». Наведено аналіз
результатів їх упровадження в освітній процес. Показано переваги використання активних методів
при створенні і впровадженні системи підготовки бакалаврів професійної освіти для нафтогазової
галузі. Обґрунтовано актуальність створення і впровадження розглянутих технологій при організації
освітнього процесу з інших дисциплін освітньої програми. Показано, що така форма проведення
навчальних занять зі спеціальних дисциплін забезпечує ефективність формування фахових
компетентностей випускників та відповідність їх вимогам, визначеним роботодавцями.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти