«Реалізація кваліметрічного оцінювання якості курсової з дисципліни «Методика професійного навчання»
PDF (English)

Ключові слова

моніторинг
факторно-критеріальна модель
методика професійного навчання

Як цитувати

Bachiieva , L. (2022). «Реалізація кваліметрічного оцінювання якості курсової з дисципліни «Методика професійного навчання». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (72). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-69-77

Анотація

Серед пріоритетних напрямів розвитку освітньої системи в Україні є впровадження моніторингу
якості освіти. Реалізація цього завдання пов’язана з рухом до європейського освітнього простору, що
вимагає від освітньої системи постійного вдосконалення. Одним із видів ефективного інструментарію
реалізації моніторингу є факторно-критеріальна модель оцінювання явища або процесу, що вивчається.
У статті представлена технологія розроблення та реалізації оцінювання якості курсової з дисципліни
«Методика професійного навчання» за допомогою розробленої факторно-критеріальної моделі. На
основі джерел наукової інформації здійснено аналіз поняття «моніторінг», визначені його функції у
освітньому процесі. Доведено, що дисципліна «Методика професійного навчання» реалізує методичну
підготовку викладачів професійної освіти, а саме формування компетентності створення дидактичних
проєктів. Курсова робота є авторським дидактичним проєктом, при цьому, його зміст, послідовність
кроків виконання в повній мірі моделюють діяльність викладача. Отже, курсова робота є однією з
основних складових підготовки викладачів професійної освіти та, відповідно, потребує розроблення та
впровадження об’єктивного інструментарію оцінювання результатів освітнього процесу на засадах
кваліметрії. Сформовані та реалізовані дії щодо створення факторно-критеріальної моделі, а саме:
формування сутності терміну «факторно-критеріальна модель вимірювання якості курсової роботи»; обґрунтування складових моделі оцінювання якості курсової роботи; визначення факторів та
критеріїв вимірювання якості курсової роботи; опис способу визначення вагових коефіцієнтів
оцінювання кожного з факторів та критеріїв; складання моделі вимірювання якості курсової роботи.
Факторами визначені: змістовна якість виконання; якість оформлення; якість виступу з фрагментом
розробленого дидактичного проєкту з теми, критеріями є змістовне наповнення кожної складової. За
результатами експериментального дослідження визначено, що розроблений інструментарій є
ефективним тому, що сприяв позитивній динаміці якості освіти. Розроблену технологію можливо
застосовувати у закладах вищої освіти з метою підготовки розроблення факторно-критеріальних
моделей оцінювання курсових робіт здобувачів освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-72-69-77
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2022 Проблеми інженерно-педагогічної освіти