Анотація
Обдарованість складається з індивідуальної потенційної своєрідності задатків, сприятливого
соціального середовища та особистісного потенціалу, завдяки яким можна досягти значних успіхів у
певній галузі діяльності. Проблема обдарованості містить у собі цілий ряд аспектів: психологопедагогічний, методичний, організаційний, філософський, соціальний тощо. Самостійною та
багатоплановою проблемою є розгляд творчого потенціалу особистості, адже лише здійснення
комплексного підходу уможливлює врахування всіх можливих тенденцій та явищ.
У статті зазначається, що в сучасній психолого-педагогічній думці не існує універсального,
визнаного і прийнятого всіма дослідниками визначення поняття «обдарованість». Обдарованість в
ракурсі психологічних енциклопедичних даних визначають як більш загальну характеристику сфери
здібностей, також вказуючи на комплексний підхід до вивчення поняття (психофізіологічний,
психологічний та соціально-психологічний).
Звертається увага на історію дослідження природи обдарованості, її витоків та засад, при
цьому робиться акцент та аналіз важливого питання щодо сучасних наукових уявлень про
обдарованість, зміст, структуру та розвиток.