Анотація
Автори порушують проблему нових підходів у сфері підручникотворення, аналізують набутий український досвід щодо дидактичного моделювання електронних підручників для професійної освіти і позашкілля, які мають стати з нагоди широкому колу користувачів. Пропонується організація середовища е‑підручника з механізації сільськогосподарського виробництва на засадах онтологічного підходу для забезпечення як процесу підготовки майбутніх кваліфікованих робітників – плодоовочівників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, так і для проведення науково-дослідної роботи за аграрним спрямуванням з учнями в умовах позашкілля, зокрема – у системі Малої академії наук України. Також у статті наводиться аналіз науково-педагогічної літератури, нормативно-правової документації та джерельної бази з окресленої проблематики. Представлено інформаційно-дидактичне обгрунтування моделювання змісту і структури е-підручника. Автори демонструють загальну ієрархічну структуру типової навчальної програми за логікою інформаційно-дидактичного моделювання е-підручника з навчального предмету фахового спрямування – механізації сільськогосподарського виробництва, а також наводять його узагальнену структурну модель відповідно до вимог ДСПТО 6111. ОА.01.10-2014 «Плодоовочівник». Наголошується на тому, що існує певна технологічна система встановлення взаємозв’язків між дидактичними одиницями ресурсу та їх об’єднанні в укрупнені дидактичні одиниці, засвоєння яких свідчить про наявний рівень сформованості професійної компетентності в майбутніх плодоовочівників у плані набуття ними фахових знань, умінь і навичок, тобто професійних компетенцій зі здійснення механізованої підтримки плодоовочівництва. Акцентується увага на особливостях технологічного редагування даного е-підручника при його впровадженні у практику освіти України, визначаються переваги і перешкоди цього процесу.