Анотація
У статті розглядається процес формування педагогічного іміджу. Виявлено, що
формування іміджу процес, спрямований на створення в аудиторії певного образу об'єкта.
Формування іміджу викладача може йти двома шляхами: стихійним і
цілеспрямованим. Імідж є в кожного педагога незалежно від його особистих поглядів на цю
тему. Виявлено, що процес побудови іміджу проходить як в результаті дій, прямо
спрямованих на формування враження педагога про себе, так і в результаті всієї системи
професійної діяльності та спілкування. Проаналізовано імідж педагога з двох позицій: як
стереотип, якщо йдеться про імідж професії, і як образ – якщо йдеться про індивідуальний
імідж. Визначено поняття імідж педагога в широкому сенсі - це емоційно забарвлений
стереотип сприйняття образу викладача у свідомості вихованців, колег, соціального
оточення, в масовій свідомості, та у вузькому сенсі – це образ одного педагога, в свідомості
якого відбувається вибір певної манери поведінки, вираженою в індивідуальному стилі
діяльності. Проаналізовано формування іміджу, як єдиний процес, в якому представлені
суб'єктно-об'єктні відносини. Імідж педагога формується під дією багатьох факторів.
Доведено, що розвиток іміджу викладача починається під час його навчання в
професійному закладі, коли майбутній педагог опановує систему професійних і загальних
знань, умінь і навичок, коли стикається з вирішенням проблем під час проходження
педагогічної практики в освітніх установах, коли сприймає зразки іміджів викладачів