ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
pdf

Ключові слова

експеримент
ефективність навчання
методика
модель Кіркпатріка
змішане навчання
діяльність
результат

Як цитувати

Berezenska, S. (2018). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (58), 113–120. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/206

Анотація

У статті висвітлено практичний досвід оцінювання ефективності навчання
електротехніки в умовах змішаного освітнього процесу, побудованого шляхом комбінації
технологій традиційного та електронного навчання.
В основу дослідження покладено методику, розроблену на підставі моделі «оцінки
інвестицій у людський капітал», автором якої є професор Д. Кіркпатрік. Перевагами
запропонованої методики є її комплексність та можливість залучення до участі в
оцінюванні результатів навчання не лише представників студентського і викладацького
складу навчального закладу, а й потенційних роботодавців. Оцінка ефективності навчання
проводиться в чотири незалежні етапи: визначення, наскільки студенти задоволені
організацією навчальної діяльності з навчальної дисципліни; якісне оцінювання
теоретичних знань та практичних навичок, отриманих студентами в процесі навчання;
дослідження рівня застосування отриманих знань та навичок у подальшій навчальній
діяльності; отримання експертної оцінки від викладачів та (або) роботодавців з питань
якості підготовки майбутніх фахівців та задоволеності результатами їх навчання. З метою
забезпечення різноплановості та глибини проведення дослідження в якості основних
інструментів методики було запропоновано сукупність діагностичних методів, серед яких:
анкетування, опитування, інтерв’ювання, ранжування, тестування, а також розв’язання
практичних та ситуаційних задач.
Крім того, проведено аналіз публікацій із питань розвитку моделі Д. Кіркпатріка в
сучасних економічних умовах, який дозволяє зробити висновок, що запропоновану
методику оцінювання ефективності навчання доцільно використовувати не лише для
констатування результативності навчального процесу, а й як інструмент для підготовки
фахівців у питаннях планування розвитку бізнесу, а також оцінки (діагностики) існуючих
проблем у бізнесі.

pdf