Анотація
Професія програміста на піку розвитку IT-індустрії є однією з найбільш затребуваних
на ринку праці. Робота в IT-компанії дозволяє забезпечити соціальну захищеність і гідний
рівень життя. Чимало хто хотів би навчитися програмувати, проте цей процес складний і
неоднозначний. Існують різні підходи до навчання програмуванню. Авторами надається
стислий аналітичний огляд наявних методів і технологій такого навчання. Робиться
висновок про різноманіття подібних підходів, що відрізняються як галуззю застосування
(школа, ЗВО, курси тощо), так і спрямованістю (від теоретичної до практичної).
Проведений аналіз наявних підходів дозволив авторам запропонувати власний метод
навчання програмування, заснований на використанні багатомодульного проекту. Кожен модуль проекту включає розв’язок окремого завдання, починаючи від простих лінійних
обчислень і закінчуючи роботою з файлами і базами даних. При цьому дотримуються такі
педагогічні принципи навчання, як послідовність курсу, системність наукових знань,
поступовість переходу від простого до складного. Однак кожне із завдань, що поступово
ускладнюється, передбачає рішення не в окремому проекті, а виглядає як складова частина
великого спільного проекту. Отже, розробка такого проекту під час лабораторних занять
дозволяє студентам освоювати синтаксичні конструкції мови програмування, займатися
практичною діяльністю в галузі програмування, розвивати навички проектної діяльності та
алгоритмічного мислення. У перспективі передбачається розвиток програмної складової
багатомодульні проекту і експериментальне дослідження ефективності запропонованого
методу.