Анотація
Досліджено проблематику якісного набору та розвитку шкільних лідерів у США,
акцентовано увагу на тому, що поточні події в суспільстві та їхній вплив на освіту
відбиваються на ролі, наборі та розвитку керівників шкіл, внаслідок чого роль керівників
шкіл змінюється. Підіймається проблема ефективного управління навчальним закладом та
децентралізації управління на рівні закладу, делегування повноважень. Проаналізовано
підходи до оцінювання професійної компетентності директорів шкіл на прикладі штату
Міннесота, до вимірювання професійної компетентності незалежною неприбутковою
організацією (на прикладі штату Кентуккі). Особливу увагу зосереджено на процедурі
оцінювання професійної компетентності, алгоритмі оцінювання та одному з інструментів
оцінювання – професійному тестуванні. Висвітлено та проаналізовано 12основних
компетентностей (К-12), які визначено критичними для успішного виконання особою своїх
посадових обов’язків, у світлі управління освітою. Зроблено висновки щодо доцільності
розроблення моделі оцінювання професійної компетентності керівників закладів загальної
середньої освіти.