Анотація
У статті розглянуто сучасний стан розвитку моніторингу у сфері професійної
підготовки кваліфікованих робітників. Проаналізовано напрями досліджень у сфері
моніторингу професійно-технічної освіти. Практичний стан розвитку моніторингу
розглянуто на двох рівнях: зовнішньому, який зорієнтовано на соціальний простір
освітнього закладу і ринок освітніх послуг, і внутрішньому, який спрямовано на
дослідження і розвиток освітнього середовища навчального закладу. Наведено приклад
комплексного моніторингу освітньої та виробничої діяльності ЗП (ПТ) О за кількісними
показниками статистичних, соціологічних та інших досліджень на основі методики
комплексного моніторингу якості ПТО.
На основі здійсненого аналізу актуалізується потреба в розробці теоретичних підходів
до розробки та впровадження моніторингу якості професійної підготовки кваліфікованих
робітників залізничного профілю. Авторами окреслено коло задач, які необхідно вирішити
при розробленні та впровадженні зазначеного виду моніторингу з урахуванням специфіки
підготовки кваліфікованих робітників залізничного профілю.