ОБМЕЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ РОЗРОБЦІ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
pdf

Ключові слова

академічна свобода
нормативні документи
нормативно-правові акти
освітня програма
стандарт освіти
юридична сила

Як цитувати

Varych, O., & Savokhina, M. (2018). ОБМЕЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ РОЗРОБЦІ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (58), 12–20. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/194

Анотація

У роботі розглядаються питання обмежень академічної свободи викладача закладу
вищої освіти в процесі здійснення науково-педагогічної діяльності, а саме при формуванні
програми навчальної дисципліни. Зокрема проаналізовано положення таких нормативноправових
актів, як Закон України «Про вищу освіту», Закон України «Про освіту»,
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження
освітньої діяльності», Положення про організацію освітнього процесу та Положення про
робочу програму навчальної дисципліни деяких закладів вищої освіти на предмет наявності
умов, які б обмежували академічну свободу викладача при розробці програми навчальної
дисципліни. Здійснено аналіз нормативних документів вищої освіти, які впливають на
реалізацію зазначеного принципу, а саме: освітніх програм із конкретних спеціальностей та
навчального плану і пояснювальної записки до навчального плану як обов’язкових
елементів ліцензійної справи. Розглянуто деякі аспекти трансформації положень
Національної рамки кваліфікацій у програму навчальної дисципліни через призму обмежень
академічної свободи викладача закладу вищої освіти.

pdf