ЗМІСТ І СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ЕТИКО-ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
PDF

Ключові слова

культура
етика
мораль
право
етико-правова культура
зміст
компоненти
критерії
майбутній психолог

Як цитувати

Yurchenko, V. (2024). ЗМІСТ І СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ЕТИКО-ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/594

Анотація

У статті розкривається проблема формування етико-правової культури майбутніх психологів,
що є актуальною у світлі становлення демократичної держави, подолання кризових процесів в
Україні, її розвитку з урахуванням традицій вітчизняної духовності, моральності, державності,
залучення до співдружності цивілізованих держав; саме цьому сприяє правильно організована
етична, громадянська і правова освіта, від її успішності якої багато в чому залежить побудова
правової держави та громадянського суспільства в Україні.
Наголошується, що фахівець майбутнього повинен мати розвинений культурний світогляд,
емоційний інтелект, критичне мислення, духовно-моральні якості, володіти декількома мовами, бути
громадянином та патріотом своєї країни. Розкривається зміст та структурні компоненти етико-правової
культури майбутніх психологів, зокрема гносеологічний, аксіологічний, поведінковий та особистісний;
зазначається, що етико-правова культура майбутнього психолога є інтегративною якістю особистості,
кожен компонент якої взаємопов'язаний з іншими і водночас є самостійною характеристикою, що
виконує свої функції. Критеріями етико-правової культури майбутнього психолога визначено
світоглядно-знаннєвий, мотиваційно-ціннісний, діяльнісно-рефлексивний, особистісно-емотивний, що
визначають: знання правових, моральних та сутнісних особливостей діяльності майбутнього психолога;
усвідомлення співвідношення своїх можливостей та професійних вимог до психолога, його моральних
установок; ціннісно-смислове усвідомлення змісту професійної діяльності психолога та його
особистісне прийняття морального вибору; здійснення особистісної саморегуляції згідно з ціннісносмисловим змістом професійної діяльності майбутнього психолога на його етичного кодексу.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти