ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК ПРИ ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
PDF

Ключові слова

навички
когнітивні навички
соціоемоційні навички
технічні навички
система вищої освіти
здобувачі освіти

Як цитувати

Shemyhon, N. ., & Kniazieva, V. . (2024). ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК ПРИ ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/593

Анотація

В Україні, як і в усьому світі, відбуваються швидкі технологічні зміни, що призводять до
збільшень розриву між попитом на навички на професійному ринку та наявністю цих навичок серед
кваліфікованих кадрів. Наявність подібного розриву може свідчити про те, що вища освіта не встигає
реагувати на ці зміни. Метою дослідження було визначення напрямків покращення формування
необхідних навичок системою вищої освіти та дослідження рівня усвідомленості ключових
професійних навичок здобувачами освіти.
Аналізуючи наукову літературу з цього питання, ми виявили, що сьогодні не існує єдиної
класифікації та ієрархії навичок, однак, попри різні класифікації, визначень та методологічних
підходів, аналіз джерел свідчить, що сучасний фахівець для довготривалого успіху на ринку праці
має володіти певним комплексом навичок. Аналізуючи різні класифікації професійних навичок, що
будуть актуальними в найближче десятиліття, виявлено, що в кожній із них залишається майже
однаковий набір компонентів, що їх складають, змінюються лише їхні місця. Дослідники пропонують
різні шляхи розвитку необхідних навичок. Увага частини науковців зосереджена на зовнішніх
параметрах освіти, а саме: змінах освітніх програм, освітньої політики держави. Іншим напрямком,
що сприятиме покращенню формуванню ключових навичок, на думку дослідників, має стати
впровадження нових форм, методів та технологій навчання в закладах освіти.
Проведене дослідження рівня усвідомленості ключових навичок здобувачами освіти показало
розрив між оптимальним набором навичок та уявленням щодо них у здобувачів освіти.
Спостерігаємо зміщення вподобань здобувачів освіти в бік технологічних навичок та одночасно
недостатнє усвідомлення важливості так званих м’яких навичок. Що в сукупності складає сферу
навичок необхідних для досягнення професійного та життєвого успіху і є показником людського
капіталу. Результати підтверджують необхідність цілеспрямованого розвитку в процесі професійної
підготовки в здобувачів освіти ключових навичок, яких сьогодні потребують працівники з метою
покращення відповідності освіти та навчання вимогам професійного ринку.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти