Анотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми духовно-морального виховання особистості
починаючи з періоду дошкільного дитинства. Автори звертають увагу на поняття «духовність», як
одну з провідних складових особистості. Визначено, що сучасна система виховання дітей
дошкільного віку має ґрунтуватися на основоположних орієнтирах і духовно-моральних цінностях,
до яких належать моральні, національні, громадянські, сімейні та інші цінності. На основі
опрацювання філософських і психолого-педагогічних джерел, а також нормативних документів,
доведено, що проблема виховання високоморальної й ціннісно зорієнтованої особистості є
нагальною. Спираючись на сучасні наукові розвідки та методичну психолого-педагогічну літературу,
автори зазначають, що дошкільний вік є періодом, коли закладається фундамент особистісного
розвитку, зокрема формування духовної сфери. Із метою підвищення рівня духовної вихованості
особистості важливим є створення відповідного простору в закладах дошкільної освіти. У статті
розкрито значення створення безпечного й оновленого культурно-освітнього простору сучасного
закладу дошкільної освіти для забезпечення позитивної динаміки рівня духовно-моральної
вихованості дітей дошкільного віку, що відповідає вимогам сьогодення. Зауважено, що культурноосвітній простір закладу дошкільної освіти формується не лише за допомогою традиційних та вже
доволі звичних засобів, а й за допомогою засобів дистанційного навчання. Адже, в умовах сьогодення
важливості набуває формування цифрової грамотності й навичок споживання медіа продуктів.
Звертається увага, що зміст культурно-освітнього простору сучасного закладу дошкільної освіти має
бути наповнений можливостями для формування ряду компетентностей, визначених Базовим
компонентом дошкільної освіти. Виховання дитини відбувається під час окремих видів діяльності, які
у своїй єдності сприяють досягненню гармонії виховного процесу. Визначено, що у різних формах
роботи має відбуватися цілеспрямоване підвищення рівня духовно-моральної вихованості
особистості дошкільника.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти