СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛІЗАЦІЄЮ «ТРАНСПОРТ»
PDF

Ключові слова

техніко-технологічна компетентність
бакалаври професійної освіти
технології навчання
фахові дисципліни
педагогічний інструментарій

Як цитувати

Khrapach, D. . (2024). СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛІЗАЦІЄЮ «ТРАНСПОРТ». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/588

Анотація

Стаття присвячена висвітленню практики використання активних методів та сучасних
технологій навчання як інструментів розвитку навичок та формування компетентностей, зокрема
техніко-технологічної, необхідної майбутнім бакалаврам професійної освіти за спеціалізацією
«Транспорт» для їх успішної професійної діяльності. Автором зіставлені основні поняття та
визначений взаємозв’язок між поняттями «освітні технології», «педагогічні технології» та «технології
навчання» тощо. Зазначено, що ключовим структурним елементом технології навчання є метод як
інструмент взаємодії між учасниками освітнього процесу. Згідно із сучасними поглядами дидактів
визнано, що диференціацію методів навчання доцільно базувати на критерії «характер взаємодії
вчителя і учнів». Схарактеризовані інтерактивні методи навчання як спосіб організації процесу
навчання, отримання знань, умінь, навичок, здобуття необхідних компетентностей у спільній
діяльності через діалог, полілог здобувачів вищої освіти між собою та з педагогом. Висвітлено дві
групи методів інтерактивного навчання: групові та фронтальні. До групових методів та форм
віднесені: робота в парах, «карусель», акваріум; до фронтальних – «мікрофон», мозковий штурм,
дискусія, кейс-метод тощо. Зазначено, що уміле комбінування інноваційних форм та активних
методів навчання дозволяє педагогам використовувати у процесі формування техніко-технологічної
компетентності бакалаврів професійної освіти за спеціалізацією «Транспорт» різноманітні сучасні
технології навчання. Схарактеризована практика використання сучасних технологій навчання, а саме:
контекстного навчання, розвитку критичного мислення, проблемного навчання, ігрових технологій,
проєктну технологію та технології дистанційного навчання, під час вивчення бакалаврами
професійної освіти фахових дисциплін автотранспортного профілю, курсового проєктування та
проходження різних видів практичної підготовки. Зроблено висновок, що використання активних
методів та сучасних технологій навчання в підготовці педагогів професійного навчання
автотранспортного профілю дозволяє суттєво підвищити рівень якості вищої освіти, забезпечити
інтелектуальний та творчий розвиток здобувачів вищої освіти, формування загальних та професійних
компетентностей фахівців, необхідних для їх успішної майбутньої діяльності, навчання та
самовдосконалення впродовж життя.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти