Анотація
Статтю присвячено проблемі формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку в
інклюзивних групах ЗДО. Відповідно до державного стандарту дошкільної освіти, встановлено, що
формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку є важливим показником повноцінного
розвитку дошкільника. Визначення змісту поняття «мовленнєва компетентність» − це вміння адекватно
й доречно спілкуватись рідною мовою в різних життєвих ситуаціях, розповідати, пояснювати,
розмірковувати, оцінювати, використовувати як мовні, так і позамовні засоби та інтонаційні засоби
виразності, форми ввічливості; спостерігати за своїм мовленням та мовленням інших, виправляти
помилки, дотримуючись загальної культури мовлення, прагнення творчо само реалізуватися.
Встановлено, що головним завданням сучасного педагога інклюзивної групи є формування в
дітей з особливими освітніми потребами основи звукової культури мовлення, лексичної і граматичної
правильності мовлення, вміння логічно і послідовно висловлювати свої думки. У ході наукового
пошуку визначено, що під час планування мовленнєвих занять в інклюзивній групі ЗДО необхідно
дотримуватися відповідних принципів (поєднання індивідуальної форми навчання з диференціацією;
сприяти спілкуванню та комунікації; єдність сенсорного, мовленнєвого, лінгвістичного та
комунікативного розвитку; підтримка самостійності та активності дитини; міждисциплінарний підхід
та варіативність в організації процесів виховання та навчання; партнерська взаємодію між сім’єю та
закладом дошкільної освіти).
Зроблено висновок, що ефективними засобом мовленнєвого розвитку дітей з особливими
освітніми потребами є впровадження інноваційних технологій в освітнє середовище ЗДО, зокрема
LEGO-технології, мнемотехніки, сендплей (педагогічна пісочна терапія), методи ейдетичної техніки,
логоритміка.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти