Анотація
У статті наведено результати аналізу технології дистанційного навчання, яка використовується
у вищих навчальних закладах України в умовах військової агресії. Вивчено відповідність нової
технології дистанційного навчання актуальним методологічним підходам, що визначають базові
вимоги щодо особливостей функціонування освітнього процесу. Доведено відповідність нової
технології дистанційного навчання особистісно орієнтованому, системному та компетентнісному
підходам.
Результати аналізу змін, що відбулися в системі освіти з 2020 року, представляють собою
реакцію системи освіти на зовнішні чинники за умов необхідності забезпечення належної якості
освітнього процесу. Аналіз чинників, що сприяли появі нових підходів до організації освітнього
процесу дозволив виділити в якості ключових карантинні обмеження під час пандемії Covid-19, а
також військову агресію.
На основі порівняння процедури впровадження нової технології дистанційного навчання з
дистанційною технологією організації освітнього процесу, яка набула розповсюдження наприкінці
ХХ століття, встановлено їх загальну схожість. Доведено відповідність нової технології
дистанційного навчання основним вимогам системного, особистісно орієнтованого та
компетентнісного підходів до організації освітнього процесу. Проведено аналіз складових нової
технології дистанційного навчання.
Серед нових властивостей технології дистанційного навчання виділено такі, що забезпечують
можливість отримання якісної освіти в нових умовах професійної підготовки. Виявлено нові підходи
до організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання. Вони
передбачають поєднання синхронного та асинхронного навчання. На основі дослідження
особливостей організації освітнього процесу у закладах вищої освіти встановлено, що студенти
мають можливість користуватись можливостями онлайн та офлайн навчання. Специфічні властивості
нової технології дистанційного навчання ефективно забезпечують формування індивідуальної
освітньої траєкторії студентів. Вони дають можливість обрати зручний час для навчання та
поєднувати роботу та навчання. Використання дистанційного зв'язку та електронної пошти дає
можливість швидко отримати консультацію викладача.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти