ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ
PDF

Ключові слова

Педагогічний дизайн
освітнє середовище
освітні потреби
проєктна діяльність

Як цитувати

Lytvyn О. . (2024). ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/584

Анотація

У статті проаналізовано принципи та особливості проєктування освітнього середовища закладу
вищої освіти на засадах педагогічного дизайну, визначено сучасні тенденції підготовки майбутніх
викладачів професійного навчання. Метою статті є визначення, обґрунтування та аналіз особливостей
проєктування освітнього середовища закладу вищої освіти на засадах педагогічного дизайну в
сучасних умовах підготовки майбутніх викладачів професійного навчання. Було виявлено та
проаналізовано стадії проєктування педагогічного дизайну освітнього середовища закладу вищої
освіти в сучасних умовах. Проаналізована модель проєктування педагогічного дизайну. Визначено,
що знання основ педагогічного дизайну є актуальним як для викладачів, що працюють в сучасних
умовах (дистанційна освіта, модернізації вищої освіти), так і для здобувачів вищої освіти – майбутніх
викладачів професійного навчання, що навчаються дистанційно і деколи вирішують завдання
декомпозиції пропонованої системної моделі ресурсного забезпечення дисципліни в режимі
самостійної роботи. Сьогодні педагогічний дизайн - це комплексна міждисциплінарна проєктнохудожня діяльність, що інтегрує природничі, технічні, гуманітарні знання, інженерне і художнє
мислення, що на промисловій основі прагне до створення предметного світу в надзвичайно великій
«зоні контакту» його з людиною в усіх без винятку сферах. Центральною проблемою педагогічного
дизайну є створення культурно- та антропоподібного предметного світу, що естетично оцінюється як
гармонійний та цілісний. Звідси особливо важливе використання поряд з інженерно-технічними та
природничими знаннями засобів гуманітарних дисциплін – філософії, культурології, соціології,
психології. Таким чином, педагогічний дизайн може розглядатися як одна з найважливіших
складових підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів, а також технологією самоактуалізації
здобувачів освіти, що реалізується в сучасних умовах.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти