Анотація
У статті розглянуто наукові джерела з визначеної проблеми та проаналізовано дослідження
науковців, що підкреслює актуальність проблеми формування емоційно-етичної компетентності
майбутніх учителів. Аналіз наукової літератури виявляє багатоаспектні підходи до проблеми
формування емоційно-етичної компетентності майбутніх учителів інформатики. Визначені напрямки
досліджень включають теоретико-методичні засади формування етичної культури, теоретичні
питання формування морально-духовної культури та аспекти професійної підготовки вчителів
інформатики. Огляд чинних освітніх нормативних документів України свідчить, що сучасні
вітчизняні реформи акцентують увагу на формуванні емоційно-етичної компетентності особистості
здобувачів освіти на всіх рівнях і ступенях освіти.
Проаналізовано актуальні дефініції понять «етична компетентність», «емоційна
компетентність», «емоційно-етична компетентність» у науковому доробку вчених, установлено
ключові відмінності в їх сутнісних характеристиках. В обґрунтуванні досліджуваного феномену
автор статті спирається на узагальнене трактування емоційної компетентності як поєднання знань,
умінь та здібностей розпізнавати й розрізняти емоції, розуміти їх та управляти як власними емоціями,
так і емоціями інших людей, а також на розуміння етичної компетентності, яка визначається як
динамічне поєднання знань, умінь, навичок, стилів мислення, поглядів, цінностей та інших
особистісних якостей, що дозволяє людині ефективно соціалізуватися. Виокремлено складові етичної
компетентності майбутнього вчителя: потребнісно-ціннісний, змістовний і діяльнісний компоненти.
Зазначено, що емоційно-етична компетентність майбутнього вчителя інформатики
розглядається як складна індивідуально-психологічна властивість особистості, що поєднує
теоретичні знання, ціннісні та етичні орієнтації, особистісні навички, практичні вміння та
застосування цих якостей на засадах етики та моралі.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти