Анотація
Стаття присвячена проблемі збалансованості ринку праці фахівців з вищою освітою, яку
держава планує вирішити шляхом залучення роботодавців як до розроблення і оцінювання освітніх
програм, так й до навчального процесу в закладах освіти. Висвітлений механізм оцінювання освітніх
програм за критерієм залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників
роботодавців до організації та реалізації освітнього процесу в закладах вищої освіти. Розглянуто
кращий європейський досвід підготовки осіб з числа зовнішніх стейкхолдерів до ролі гостьових
лекторів. На допомогу кандидатам на роль гостьових лекторів заклади вищої освіти створюють
спеціальні довідники. Наголошено на необхідності унормування процесу залучення гостьових
лекторів на інституційному рівні. Схарактеризовані етапи залучення гостьових лекторів до освітнього
процесу у вітчизняних закладах вищої освіти: планування гостьової лекції, проведення гостьової
лекції, оцінювання гостьової лекції та поширення її контенту. Виокремлені проблеми організації
гостьових лекцій, пов’язані з пошуком компетентних гостьових лекторів, розробленням актуальної
тематики гостьових лекцій, цікавих для студентів, координацією дій учасників освітнього процесу та
технічним супроводом гостьових лекцій тощо.
Доведено, що дотримання вимог, процедур та послідовності реалізації програм «гостьовий
лектор» закладами вищої освіти дозволяє покращити якість підготовки фахівців за рахунок
підвищення мотивації здобувачів вищої освіти до навчання та кар’єрного зростання, отримати
студентами практико-орієнтованих знань з різних галузей від представників роботодавців, підвищити
мотивацію викладачів курсів до забезпечення якості навчання, збалансувати ринок праці фахівців з
вищою освітою та сприяти підбору потенційними роботодавцями конкурентоспроможного персоналу
з числа студентів тощо. Окреслена перспектива розширення кола гостьових лекторів на основі
опитування здобувачів вищої освіти за результатами проходження ними різних видів практик на
виробництві, в організаціях та закладах освіти.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти