УПРАВЛІНСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

магістри педагогічної освіти
управлінська компетентність
професійна підготовка
компоненти управлінської компетентності
управлінська діяльність
когнітивний компонент
діяльнісний компонент
особистісний компонент

Як цитувати

Kovalskaya, V. ., & Ohryzko, O. . (2024). УПРАВЛІНСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/581

Анотація

У статті доведено необхідність володіння магістрами педагогічної освіти управлінською
компетентністю в контексті активних змін національної освітньої системи, вимог ефективного
використання ресурсів та впровадження інноваційних підходів в умовах турбулентного освітнього
середовища, актуалізації нематеріального виробництва в сучасному інформаційному суспільстві. За
результатами дослідження управлінську компетентність магістрів педагогічної освіти визначено як
інтегровану якість особистості, яка включає сукупність знань, умінь, навичок та особистісних
якостей, необхідних для успішного управління освітнім процесом на різних рівнях, упровадження
інноваційних педагогічних технологій із метою досягнення якісних результатів у навчанні та
розвитку здобувачів. Виокремлено структуру управлінської компетентності магістрів педагогічної
освіти, яку утворюють такі компоненти: когнітивний (система знань, яку має опанувати здобувач
освіти: сучасних теорій та практик управління в освіті, основ фінансового менеджменту,
стратегічного планування; методів оцінки якості навчання та використання цих даних для
вдосконалення управлінських рішень, практичних методів ефективного управління в умовах
невизначеності, сучасних підходів та методів управління якістю освіти), діяльнісний (система
комунікативних i oрганiзацiйних умінь, що забезпечують здатність здобувачів освіти реалізувати
ефективну управлінську діяльність), особистісний (професійна мотивація, професійно-ціннісна
орієнтація, комплекс управлінських рис та якостей, серед яких адаптивність, iнiцiативнiсть,
творчість, енергійність, мобільність, прагнення до успіху, емоційний інтелект, готовність до змін,
стратегічне мислення, самовдосконалення, толерантність, урівноваженість, вiдпoвiдальнiсть).
Установлено важливість інтеграції процесу формування управлінської компетентності у професійну
підготовку магістрів педагогічної освіти, що позитивно впливатиме на її якість.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти