РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП`ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРИЧНЕ КРАЄЗНАВСТВО» ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОПП «КРАЄЗНАВЧО-ТУРИСТИЧНА РОБОТА»
PDF

Ключові слова

історичне краєзнавство
освітня програма
краєзнавчо-туристична робота
віртуальна екскурсія
інновації
інформаційно-комп`ютерні технології

Як цитувати

Kashaba, O. ., & Shcherbyna І. . (2024). РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП`ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРИЧНЕ КРАЄЗНАВСТВО» ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОПП «КРАЄЗНАВЧО-ТУРИСТИЧНА РОБОТА» . Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/580

Анотація

У статті розглядається роль інноваційних технологій у викладанні дисципліни «Історичне
краєзнавство». Автори проаналізували останні дослідження з цієї тематики і дійшли висновку, що
інформаційно-комп`ютерні технології є невід`ємною частиною сучасного освітнього процесу. Їх
роль особливо посилилась останнім часом, коли виклики сьогодення змусили активно застосовувати
дистанційну форму навчання. Сьогодні дистанційне навчання – це не тільки глобальний виклик
освіті, але й світовий тренд. Все це спонукає освітянську спільноту використовувати новітні
методики, оригінальні підходи та різноманітні форми. Серед них як дуже змістовну та результативну
можна визначити практику проведення віртуальних екскурсій.
У статті сформульовано зміст поняття «віртуальна екскурсія», розглянуто основні підходи до
класифікації віртуальних екскурсій, їх цільове призначення, особливості проведення. Детально
подано аналіз практики впровадження віртуальних екскурсій на Освітньо-професійній програмі
«Краєзнавчо-туристична робота», зокрема під час викладання освітнього компоненту «Історичне
краєзнавство». Наведено перелік історико-краєзнавчих комптентностей, які повинні бути сформовані
у здобувачів освіти спеціальності 032 Історія та археологія. Зазначено, що віртуальні екскурсії не
можуть замінити присутність здобувачів освіти в реальному часі на краєзнавчому маршруті, але
дають змогу отримати певне уявлення про вибраний об’єкт історико-краєзнавчого дослідження. У
статті аналізуються позитивні і негативні моменти двох шляхів планування та створення віртуальних
екскурсій, а також описані методичні прийоми, що можуть використовуватися при здійсненні
віртуальної екскурсії на історико-краєзнавчу тематику. У дослідженні наголошується на перевагах
використання в освітньому процесі сучасних цифрових засобів та технологій у порівнянні з
традиційними. Автори виділили низку недоліків, що мають місце під час підготовки та проведення
віртуальної екскурсії і надали методичні поради для їх усунення.
Використання віртуальних екскурсій у викладанні дисципліни «Історичне краєзнавство» і
практичне застосування набутих знань про рідний край надають широкі можливості для підвищення
інтересу студентів-істориків до культурно-історичної спадщини українського народу, активізації
творчого потенціалу, формування світогляду і національної пам’яті.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти