Анотація
Стаття присвячена аналізу сучасних підходів до формування цінностей здорового способу життя
В майбутніх педагогів професійного навчання, що мають актуальне значення в умовах сьогодення.
Робота має на меті поглибити розуміння процесів формування цінностей здорового способу життя в
майбутніх педагогів та сприяти розвитку ефективних програм підготовки в цій сфері.
Здоровий спосіб життя розглянуто як такий, що сприяє розвитку фізичних, психічних, емоційних
здібностей та гармонійному розвитку особистості. У роботі розглядаються основні теоретичні підстави
формування здорового способу життя, його підтримки та популяризації. Акцентовано увагу на
дослідженнях впливу здорового способу життя на професійну діяльність педагогічних працівників у
контексті їх фізичної активності, правильного харчування і стрес-менеджменту.
Охарактеризовано поняття «здоровий спосіб життя» та «цінність здорового способу життя» для
педагогів професійного навчання. Визначено здоров'яформувальну функцію освіти, що надає
можливість систематично впливати через освітній процес та освітнє середовище закладу освіти на
формування здоров’я здобувачів освіти та педагогічних працівників.
Показано взаємозв'язок між здоров'ям та професійною діяльністю педагога, охарактеризовані
фактори, що можуть покращити результативність роботи педагога, знизити ризик його вигорання і
покращити взаємодію зі здобувачами освіти.
Наведені наукові концепції та теорії до формування цінностей здорового способу життя в
майбутніх педагогів: соціально-психологічна концепція, педагогічна технологія здоров'я, теорія
самореґуляції, екологічна педагогіка, теорія позитивного навчання. Охарактеризовані сучасні
підходи (системний, інтегративний, структурований, практико-орієнтований, комунікативний,
інноваційний) до формування цінностей здорового способу життя в майбутніх педагогів.
Наукові концепції, теорії та підходи визначено як основні для розробки відповідних програм
та стратегій формування цінностей здорового способу життя в майбутніх педагогів професійного
навчання. Охарактеризовано заходи, що можуть включати такі програми та стратегії, а також
принципи, які слід враховувати при їх розробці. Наведено перешкоди, які можуть виникнути на
шляху формування цінностей здорового способу життя. Взначено методи, які можуть бути
використані для оцінки ефективності впровадження та реалізації програм та стратегій формування
здоров'язбережувальних цінностей у майбутніх педагогів професійного навчання
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти