Анотація
Статтю присвячено визначенню сучасних викликів до створення і організації роботи центрів
кар’єри як організаційної структури, покликаної надавати супровід студентській молоді у пошуку
місця працевлаштування. На підставі аналізу зарубіжних досліджень з’ясовано можливості адаптації
зарубіжного досвіду роботи центрів кар’єри до вітчизняних реалій.
Проведено аналіз терміну «професійна кар’єра» і сучасне його трактування з різних наукових
позицій: психології, соціології, педагогіки. Сучасні умови змінюють підходи до процесу побудови
професійної кар’єри, зокрема молоді. Питання про необхідність створення умов для формування
певних компетентностей молодої людини, надання допомоги в усвідомленні їх необхідності і шляхів
забезпечення спричинило пошук шляхів вирішення проблеми супроводу молодої людини у пошуку
місця працевлаштування. Визначено, що такий супровід має носити комплексний характер на всіх
рівнях: державному, закладовому, колективному, особистісному.
З’ясовано, що на державному рівні ця проблема піднімається як основне завдання молодіжної
політики: підтримка молоді в реалізації питань професійного розвитку, працевлаштування. На
закладовом урівні йдеться про створення і організацію діяльності спеціальної організаційної
структури в закладі вищої освіти. Така структура є поширеною в зарубіжних закладах вищої освіти.
Ефективність її роботи підтверджена досвідом і економічним ефектом.
Центр професійної кар’єри розглянуто як підрозділ, зокрема виокремлений, закладу освіти,
основною метою якого є комплексна підтримка здобувачів і випускників стосовно кар’єрного розвитку
й надання послуг і програм щодо планування й розвитку кар’єри. Такі послуги допомагатимуть
здобувачам і випускникам у визначенні і досягненні намічених кар’єрних цілей. Центр професійної
кар’єри виконує функцію сполучної ланки між навчальним закладом і ринком праці, між здобувачами
освіти і роботодавцями. З позиції діяльнісного підходу реалізації професійної кар’єри майбутнього
фахівця розглянуто різні форми і напрями діяльності Центру професійної кар’єри.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти