АНАЛІЗ ФАХОВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
PDF

Ключові слова

інженер-педагог
педагогічні компетентності
професійна освіта
стандарт вищої освіти
формування педагогічних компетентностей.

Як цитувати

Bendes, V. (2024). АНАЛІЗ ФАХОВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/571

Анотація

Стаття розглядає актуальну проблему формування педагогічних компетентностей у інженерівпедагогів, оскільки саме ці компетентності забезпечують успішне виконання їхніх професійних
обов'язків пов’язаних з організацією та здійсненням освітнього процесу в закладах професійної
освіти та підготовкою нового покоління кваліфікованих фахівців.
Автором охарактеризовані нормативні вимоги до компетентностей інженерів-педагогів, що
містяться в Стандарті вищої освіти України за спеціальністю 015 «Професійна освіта (за
спеціалізаціями)». Зроблено огляд наукових досліджень, які присвячені становленню наукового
знання щодо сутності професійної компетентності інженера-педагога та її структури, її ролі в процесі
становлення інженера-педагога, а також формуванню окремих професійних компетентностей
інженерів-педагогів. Акцентовано увагу на дослідженнях науковців, які обґрунтовують необхідність
виділення педагогічного компонента в структурі професійної компетентності інженера-педагога та
визначають концептуальні положення проєктування системи педагогічної підготовки майбутніх
інженерів-педагогів.
Охарактеризовано поняття «педагогічна компетентність» та ключові аспекти, що докладно
розкривають її значення. Проведено аналіз переліку спеціальних (фахових) компетентностей,
визначених Стандартом вищої освіти України зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за
спеціалізаціями)» та виділено з нього ті, що є педагогічними. Акцентовано увагу на аспектах, що
докладно розкривають зміст кожної педагогічної компетентності.
Доведено, що процес формування педагогічних компетентностей інженера-педагога відбувається
через спеціалізоване навчання, практичний досвід, безперервне професійне розвиток і підтримку
професійного середовища. Наведено фактори, що перешкоджають ефективному формуванню фахових
педагогічних компетентностей інженера-педагога та зроблено припущення щодо використання
сучасних інтерактивних технологій в підготовці інженерів-педагогів, що дозволить подолати ці
перешкоди, вдосконалити освітні програми та підвищити мотивацію здобувачів освіти.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти