ЕКСПЕРТНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ГАЗОЗВАРЮВАЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ КВАЛІМЕТРИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
PDF

Ключові слова

дуальна система професійного навчання
факторно-критеріальна модель
експертне оцінювання
якість дуальної освіти

Як цитувати

Bakatanova, V. ., & Slonyova, L. . (2024). ЕКСПЕРТНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ГАЗОЗВАРЮВАЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ КВАЛІМЕТРИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/570

Анотація

У статті розглядається спосіб вирішення проблеми, що полягає в необхідності підвищення якості
підготовки випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, прискоренні їх адаптації на
виробництві та підвищення відповідальності роботодавців за якість підготовки робітничих кадрів.
Вирішити загалом цю проблему і завдання, що випливають з неї, дозволяє дуальна система
професійного навчання. Проте вимірювання якості освіти в процесі дуального навчання майбутніх
робітників досі ще не стало актуальним напрямом педагогічних досліджень. Згідно з поставленою
метою в статті було розглянуто процес становлення дуальної системи професійної освіти в незалежній
Україні, здійснено кваліметричне моделювання якості дуальної системи професійної освіти майбутніх
газозварювальників, проведено експертне оцінювання якості дуальної системи професійної освіти
майбутніх газозварювальників у КЗО «Першотравенський гірничий ліцей» засобом кваліметричного
моделювання, для чого була розроблена факторно-критеріальна модель оцінювання якості освіти
майбутнього газозварювальника. Практична реалізація експертного оцінювання якості дуальної
системи професійної освіти майбутніх газозварювальників відбувалася шляхом заповнення на кожного
випускника навчальної групи майбутніх електрогазозварників експертами від закладу освіти (ліцею) та
від підприємства графи факторно-критеріальної моделі. На цій підставі було отримано певні
результати, які свідчать, що середнє значення оцінок якості освіти по навчальній групі, наданих від
експертів з підприємства, трохи перевищує аналогічні значення, надані від експертів, які працюють в
ліцеї: 0,76 проти 0,72, відповідно. Це можна пояснити тим, що експерти від підприємства більше
звертали увагу на практичні вміння й навички, а експерти від закладу освіти, окрім практичних вмінь та
навичок, ще й враховували рівень теоретичної підготовки. Автором зроблено обґрунтований висновок,
що експертне оцінювання якості дуальної освіти проведене в КЗО «Першотравенський гірничий ліцей»,
виконане на підставі факторно-критеріальної моделі, надало змогу констатувати його ефективність та
об’єктивність, оскільки розбіжність між оцінками експертів від виробництва та від закладу освіти не
виходять за межі 5% похибки, прийнятої для педагогічних досліджень.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти