СТРУКТУРА Й СУТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА БУДІВЕЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН: АКТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ
PDF

Ключові слова

викладач будівельних дисциплін
складові та структура професійної компетентності
критерії та рівні сформованості професійної компетентності

Як цитувати

Ametsynsky, D. . (2024). СТРУКТУРА Й СУТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА БУДІВЕЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН: АКТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/569

Анотація

У статті розглядається спосіб вирішення проблеми що полягає в існуванні новітніх вимог до
компетентності викладацького складу тих, хто готує майбутніх будівельників на різних щаблях системи
професійної освіти, з одного боку, і відсутністю сучасного, оновленого уявлення про таку
компетентність, з іншого. Вирішити загалом цю проблему і завдання, що випливають з неї, дозволяє
виявлення актуальних підходів до визначення й формування структури та сутності професійної
компетентності викладача будівельних дисциплін. Проте, це досі ще не стало провідним напрямом
педагогічних досліджень. Згідно з поставленою метою у статті було розглянуто методологічні підходи
щодо підготовки фахівців будівельного профілю, виявлено критерії сформованості професійної
компетентності фахівців будівельного профілю, розроблено структуру професійної компетентності
викладача будівельних дисциплін. Проведені дослідження надали можливість виділити певні критерії
сформованості професійної компетентності фахівців будівельного профілю: мотиваційно-ціннісний;
когнітивний; діяльнісний. Також були визначити рівні сформованості професійної компетентності
будівельників: репродуктивний, реконструктивний, продуктивний, творчий і відповідні їм рівні
професійної майстерності: елементарний, базовий, високий, творчий. Автором зроблено обґрунтований
висновок, що структура професійної компетентності викладача будівельних дисциплін, згідно з якою
усі компетентності розподілену на дві групи, має такі складові в кожній групі: 1) у будівельній
(предметній) галузі – спеціально-професійна, загально-технічна, інформаційна, дослідницька, правова,
екологічна, естетична; 2) у галузі педагогіки, психології й методики: психологічна, педагогічна,
методична, загальнокультурна, управлінська, комунікативна, мовна.
Перспективними напрямками подальших досліджень автор вважає розробку мотиваційних
технологій для викладачів будівельних дисциплін та виявлення педагогічних умов формування
компетентності викладача будівельних дисциплін в процесі його підготовки.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти