ʺІнноваційні технології в процесі навчання англійської для спеціальних цілей здобувачів вищої професійної освітиʺ
PDF (English)

Ключові слова

інноваційні технології навчання
викладання іноземних мов
особистісноорієнтовані підходи
мотивація
технічний університет

Як цитувати

Tupchenko, V., & Pasichnyk , M. (2024). ʺІнноваційні технології в процесі навчання англійської для спеціальних цілей здобувачів вищої професійної освітиʺ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/567

Анотація

У статті проводиться комплексне дослідження теоретичних засад інноваційних технологій
навчання іноземної мови в технічному вищому навчальному закладі. Висвітлено основні передові
інноваційні технології навчання, запропоновано практичні рекомендації щодо їхнього застосування
на заняттях з іноземної мови в інженерному університеті, розроблено процедуру впровадження
конкрентних технологій, проаналізовано результати використання описаних технологій, визначено
перспективи розвитку технологічності процесу навчання іноземної мови у ЗВО.
У роботі розглянуто такі інноваційні технології навчання іноземної мови в інженерному
університеті: особистісно-орієнтовані технології: навчання у співпраці (Student Team Learning, Learning Together, Jigsaw), технологія перспективно-попереджувального навчання, модульно-блокова
технологія, технологія проблемного та різнорівневого навчання. У статті наголошується, що всі
зазначені технології тісно взаємодіють одна з одною, і тому сучасному викладачеві іноземної мови у
ЗВО рекомендують застосовувати різноманітні технології навчання, щоб уникнути монотонності
процесу опанування іноземної мови, урізноманітнити, зацікавити та вмотивувати студентів, долучити
їх до інтелектуального творчого пошуку самопізнання та саморозвитку. Автори підкреслюють, що всі
перераховані вище й окреслені в роботі інноваційні технології сприяють ефективному навчанню
іноземної мови у ЗВО не тільки за наявності необхідних засобів і обладнання, а й передусім завдяки
обдарованому викладачеві, який чудово володіє всіма прийомами та методами цих технологій, уміє
застосовувати їх у навчальному процесі не лише в теорії, а й насамперед на практиці.
Нові інноваційні технології наразі активно використовуються на заняттях з іноземної мови у
закладах вищої професійної освіти. Курс викладання із застосуванням зазначених технологій є більш
насиченим у навчально-інформаційному та в емоційному аспектах, значно підвищує мотивацію
вивчення іноземної мови, формує необхідні компетенції. Висвітлені в статті технології
інтенсифікують процес навчання іноземної мови в технічному ЗВО, підвищують мотивацію та
створюють особливе сприятливе навчально-освітнє середовище. Результати дослідження мають
важливе практичне значення, оскільки можуть бути ефективно застосовані як в аудиторії, так і в
позааудиторних заходах у сфері викладання іноземних мов в інженерних університетах.

PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти