″Виховання естетичного ставлення до природи дітей дошкільного віку в контексті діяльності науково-дослідної лабораторії «Духовні основи дошкільного дитинства»″
PDF (English)

Ключові слова

духовність
еколого-естетичне виховання
поліфонія мистецтв
лабораторія
виховання
освіта
заклад дошкільної освіти

Як цитувати

Rohanova , M. ., Shaparenko , C., & Vasylenko , O. (2024). ″Виховання естетичного ставлення до природи дітей дошкільного віку в контексті діяльності науково-дослідної лабораторії «Духовні основи дошкільного дитинства»″. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/566

Анотація

У статті розкрито теоретичні й практичні основи еколого-естетичного виховання дітей старшого
дошкільного віку засобами мистецтва в контексті діяльності науково-дослідної лабораторії «Духовні
основи дошкільного дитинства», мета якої розробка наукових програм, проектів духовного розвитку
особистості дитини дошкільного віку та сприяння духовно-культурному відродженню, художньотворчому та естетичному розвитку студентської молоді – майбутніх фахівців дошкільної освіти. Робота
науково-дослідної лабароторії ведеться в межах основних положень Концепції дошкільного виховання,
що дошкільний вік – основа загального культурно-духовного розвитку дитини дошкільного віку. На
основі аналізу наукових доробок провідних вітчизняних та зарубіжних науковців розкрито
взаємозв’язок естетичної та екологічної культури; показано значення природи як естетичної цінності;
обґрунтовано роль естетичних факторів природи у формуванні духовності дітей дошкільного віку.
Доведено, що дошкільний вік є важливим періодом становлення особистості дитини, розвитку її
емоційно-чуттєвої сфери, що проявляється в здатності до естетичного сприйняття, естетичного почуття,
естетичної оцінки та естетичної діяльності. Розкривається важливе значення мистецтва, як особливої
форми діяльності, в якій відбувається становлення людини, зміцнення її духовності, розвитку творчих
здібностей, образного мислення та естетичної сфери; як відображення дійсності мистецтво є
найдосконалішою формою осмислення й творчого освоєння духовно-практичного досвіду людства.
Воно допомагає пізнавати життя в безпосередньому чуттєвому контакті, сприймати явища дійсності в
тому значенні, що вони мають у системі суспільних відносин.
Розкрито напрями технології еколого-естетичного виховання дітей дошкільного віку:
збагачення емоційно- чуттєвої сфери дітей, удосконалення художньо-образного сприйняття,
стимулювання художньо-творчої діяльності в екологічному напрямку; а також визначені педагогічні
умови, які забезпечили ефективність даного навчально-виховного процесу, а саме: використання
комплексу мистецтв як способу пізнання естетичної цінності природи; створення емоційного фону
на всіх етапах взаємодії дітей з природою; відповідність педагогічного процесу віковим,
індивідуальним особливостям та можливостям старшого дошкільника; орієнтація на розвиток
творчої активності дітей; поетапність, системність та послідовність формування у дітей
ціннісного ставлення до природи в дошкільному закладі; координація роботи з батьками; педагогічна
майстерність вихователя, його ерудиція в галузі мистецтва; матеріальне забезпечення навчальновиховного процесу. Зроблено висновок, що розвиток духовного світу дитини дошкільного віку
можливе лише через виховання в неї гуманізму, любові до природи, ціннісного ставлення до
соціального середовища – духовних феноменів суспільства.

PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти