«Комунікативний тренінг як засіб розвитку іншомовної комунікативної компетенції майбутніх інженерів»
PDF (English)

Ключові слова

майбутній інженер
комунікативний тренінг
професійно важливі якості
технологія навчання
інтерактивні методи навчання

Як цитувати

Bryntseva, O. ., & Podorozhna, A. . (2024). «Комунікативний тренінг як засіб розвитку іншомовної комунікативної компетенції майбутніх інженерів». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (82). вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/565

Анотація

В умовах глобалізації економіки та бізнесу розширення можливостей для підвищення
професійних компетенцій має вирішальне значення. Одним із ключових факторів, що сприяє цьому, є
інтернаціоналізація сучасної інженерної освіти. У статті підкреслюється важливість соціальногуманітарних навичок, зокрема іншомовної комунікативної компетентності. Ці компетенції
відображені в критеріях якості інженерної освіти, встановлених міжнародними радами та організаціями, які акредитують освітні програми інженерних університетів та засвідчують рівень
підготовки їх випускників. Впровадження комунікативного тренінгу в інженерну освіту дозволяє
студентам не лише вдосконалити свої технічні навички, але й навчитись ефективно спілкуватись,
незважаючи на культурні та мовні бар’єри. Такий підхід дає змогу майбутнім інженерам не лише
досягати успіху у своїх технічних галузях , але й орієнтуватися в тонкощах глобалізованої робочої
сили. Автори стверджують, що комунікативний коучинг є ефективним методом розвитку іншомовної
комунікативної компетентності у майбутніх фахівців інженерних спеціальностей.
Автори ґрунтовно аналізують метод коучингу з точки зору сучасних інноваційних освітніх
інструментів, які органічно включають принципи контекстного навчання у професійно-орієнтоване
освітнє середовище. Тренінгові технології розроблені на основі ключових принципів ігрового
моделювання, які включають використання ефективних вправ, створення асоціацій, заохочення
комунікації та досягнення бажаних результатів. Такий підхід забезпечує баланс між традиційними та
інноваційними стимуляційними методами навчання. Враховуючи специфіку інженерної діяльності та
перелік важливих професійних якостей, необхідних майбутньому інженеру для забезпечення
ефективної професійної взаємодії та розвитку культури професійного спілкування, автори статті
доходять висновку, що з цією метою доцільно поєднувати та використовувати елементи
комунікативного тренінгу, соціально-психологічної та практично-професійної підготовки.
Застосування професійно-комунікативного коучингу у ЗВО, який забезпечує розвиток професійноважливих якостей та реалізацію інтегрованого змісту у професійній підготовці майбутніх інженерів,
спрямоване на формування у майбутніх фахівців воьових якостей, комунікативної толерантності,
емпатії, комунікативних та організаторських здібностей, саморегуляції та комунікативного контролю.
Завдяки інтеграції комунікативного тренінгу, соціально-психологічного тренінгу та практичнопрофесійної підготовки, професійно-комуніуативний коучинг у ЗВО сприяє розвитку у майбутніх
інженерів важливих якостей. Ці якості охоплюють волю, комунікативну толерантність, емпатію, а
також комунікативні та організаторські здібності, що сприяють підвищенню саморегуляції та
комунікативного контролю у майбутніх фахівців. Зрештою, метою є формування глибокої культури
професійного спілкування та сприяння ефективній професійній взаємодії майбутніх інженерів.

PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти