ІННОВАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК СУЧАСНА ВИМОГА РОБОТОДАВЦЯ
PDF

Ключові слова

сфера гостинності,
вимоги роботодавця
інноваційна компетентність
профіль ідеального співробітника
модель інноваційної компетентності

Як цитувати

Oliinyk, N., & Podolskyi , M. . (2024). ІННОВАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК СУЧАСНА ВИМОГА РОБОТОДАВЦЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/556

Анотація

Стаття присвячена теоретичному аналізу поняття інноваційної компетентності, яку вимагають
сучасні роботодавці у сфері гостинності. Сфера гостинності є однією з найбільш динамічних та
важливих галузей світової економіки, що охоплює готельний бізнес, ресторанне господарство,
туризм та розваги. Ця галузь безпосередньо пов’язана із задоволенням потреб людей у проживанні,
харчуванні, відпочинку та подорожах, і, як наслідок, безперервно піддається впливу змін у
споживацьких уподобаннях, технологіях, глобальній економіці та соціокультурних тенденціях. Перед
сферою гостинності сьогодні постає низка викликів, що вимагають зміни в способах господарювання
та управління. На основі аналізу наукової літератури, Стандартів вищої освіти за спеціальностями
241 Готельно-ресторанна справа, 242 Туризм, 181 Харчові технології та результатів опитування
роботодавців сформовано ідеальний профіль фахівця сфери гостинності, в якому гармонійно
поєднуються технічні знання, сервісні навички, управлінські здібності та особистісні якості.
Ідеальний фахівець у сфері гостинності - це професійно підготовлена особа з відповідною освітою,
розвиненими професійними та м’якими навичками, яка постійно прагне до самовдосконалення та
готова відповідати викликам сучасного ринку гостинності. Доведено, що інноваційна компетентність
посідає одне з ключових місць у професійній моделі фахівця сфери гостинності. Визначено
інноваційну компетентність майбутнього фахівця сфери гостинності як складне інтегральне
інтелектуальне, професійне та особистісне утворення, яке формується в процесі професійної
підготовки здобувачів освіти в закладі вищої освіти, проявляється, розвивається і вдосконалюється у
професійній діяльності, а ефективність реалізації професійної діяльності при цьому суттєво залежить
від видів теоретичної, практичної та психологічної готовності фахівця до неї. У роботі запропоновано
модель інноваційної компетентності майбутнього фахівця сфери гостинності, що включає в себе такі
складники: розуміння тенденцій індустрії, технологічна компетентність, стратегічне мислення,
креативність і дизайн-мислення, управління змінами. Пропонована модель є узагальненою і може
використовуватися як у навчанні, так і в організаціях. Викладачі можуть використовувати її як
інструмент для рефлексії, щоб покращити розуміння інноваційної компетентності серед здобувачів
освіти, а також як основу для розробки навчальної програми та практично орієнтованих методичних
рекомендацій для формування інноваційної компетентності в майбутніх фахівців сфери гостинності.
Організації можуть застосовувати цю модель для підтримки залучення фахівців із розвиненою
інноваційною компетентністю, оцінки та розвитку інноваційних компетенцій серед працівників, а
також для формування інноваційних команд.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти